İnternet kullanım oranları arttı
İnternet kullanım oranı 2020 yılında 16-74 yaş grubundaki bireylerde yüzde 79,0 oldu. Bu oran, bir önceki yıl yüzde 75,3'tü.
DOĞRUHABER
İnternet kullanım oranı cinsiyete göre incelendiğinde; bu oranın erkeklerde yüzde 84,7, kadınlarda yüzde 73,3 olduğu görüldü.
EVDE İNTERNET KULLANANLAR YÜZDE 2 ARTTI
Hanelerin yüzde 90,7'sinin evden İnternete erişim imkânına sahip olduğu gözlendi. Bu oran bir önceki yılda yüzde 88,3 idi. Genişbant ile İnternete erişim sağlayan hanelerin oranı 2020 yılında yüzde 89,9 oldu. Buna göre hanelerin yüzde 50,8'i sabit genişbant bağlantı (ADSL, kablolu İnternet, fiber vb.) ile İnternete erişim sağlarken yüzde 86,9'u mobil genişbant bağlantı ile İnternete erişim sağladı. Genişbant İnternet erişim imkânına sahip hanelerin oranı bir önceki yıl yüzde 87,9 olarak gözlendi.
E-DEVLET HİZMETLERİNİ KULLANMA ORANI YÜZDE 51,5 OLARAK GERÇEKLEŞTİ
Kişisel amaçla kamu kurum ya da kuruluşları ile iletişime geçmek veya kamu hizmetlerinden yararlanmak için 2019 yılı Nisan ayı ile 2020 yılı Mart ayını kapsayan on iki aylık dönemde İnterneti kullanan bireylerin 16-74 yaş grubu bireyler içerisindeki oranı yüzde 51,5 oldu. Bu oran önceki yılın aynı döneminde yüzde 51,2 idi. E-devlet hizmetlerini kullanım amaçları arasında, kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme yüzde 48,7 ile ilk sırayı aldı.
İNTERNETTEN EN ÇOK GİYİM VE AYAKKABI ALDIK
İnternet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin oranı, 2019 yılı Nisan ayı ile 2020 yılı Mart ayını kapsayan on iki aylık dönemde yüzde 36,5 oldu. Bu oran önceki yılın aynı döneminde yüzde 34,1 olarak gözlendi. İnternet üzerinden en fazla sipariş verilen ya da satın alınan ürün grupları; yüzde 54,2 ile erkeklerde giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 24,1 ile online yemek siparişi verme ya da catering hizmetleri alma ve yüzde 22,5 ile basılı kitap, dergi, gazete iken kadınlarda yüzde 68,5 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 31,5 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri ve yüzde 30,2 ile basılı kitap, dergi, gazete oldu.