• DOLAR 34.608
  • EURO 36.318
  • ALTIN 2972.96
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

Koronavirüs salgınının kazananı online perakendeciler oldu. İzvestiya gazetesi resmi verilere göre, Rusya'da e-ticaretin Mayıs ayında 2,8 kat arttığını yazdı. Pastadan pay kapmak için internete hücum eden şirketler domain alışverişine de hız verdi. Alan adı satışlarının yüzde 60 arttığı bildiriliyor. Satın alınan domainlerin yüzde 37'sinin mağazaya dönüştüğü, yüzde 24'lük bölümün ise "kartvizit" olarak kullanıldığı öğrenildi. Pandeminin ilk aylarında perakende mağazaları kapalı kalmış ve tüketiciler ihtiyaçları için online hizmet veren mağazalara yönelmişti. Rosstat verilerine göre, online perakende alışverişi Mayıs 2019'da toplam alışverişin yüzde 2,3'ü kadar yer tutarken, 2020'de bu oran yüzde 6,8'e yükseldi. Öte yandan, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri, karantinanın kaldırılmasından sonra online ticaretin hız kestiğini bildiriyor. Buna göre, Haziran ayında online alışveriş hacmi yüzde 15 oranında azaldı. Ancak veriler e-ticaret hacminin Mart 2020'ye kıyasla hala oldukça yüksek olduğunu gösteriyor.