Hayat Kurtaran Kaçış Rampası Nedir?
Otoyolda freni patlamış, sağa sola yalpalanan bir TIR ya da kamyon düşünün. O aracın şoförü tam da o anda büyük ihtimalle şöyle düşünüyordur: "Ah şimdi karşıma bir yan yol çıksaydı ve o yan yol yokuş yukarı olsaydı, hatta yerleri de mıcırla dolu olsaydı ki aracımın hızını iyice bir düşürseydi" İşte Kaçış Rampalarının yapılış amacı tam da bu.
Adana'da, Pozantı-Tarsus yolunda, 2012'de yapılan kaçış rampaları, bugüne dek bir çok ağır tonajlı TIR ve kamyonun kaza yapmasını önledi.
Pozantı-Tarsus yolunda eğimli yolda fren arızası ve lastik patlaması sorunu yaşayan kamyon ve TIR şoförlerinin geçirebileceği kazaların önüne geçmek için Karayolları 5'inci Bölge Müdürlüğü'nce yapılan kaçış rampalarına 8 yılda, 174 aracın girdiği öğrenildi. Bakımları düzenli olarak yapılan, yaklaşık 200 metre uzunluğunda, 6 metre genişliğinde olan rampalarının zemininde, araçları yavaşlatmak için mıcır kullanılıyor.
Bu rampalar, özellikle balataları ısınıp frenleri boşalan araç sürücüleri için hayati öneme sahip.