Sürücüsüz araçlar Pekin yollarında
Pekin'de sürücüsüz araçlar için pilot alan ayrıldı.
TEKNOLOJİ SERVİSİ
Çin'in başkenti Pekin'de sürücüsüz araçlar için 100 kilometrekarelik pilot alan ayrıldı. Zhongguancun bilim ve teknoloji bölgesinde bulunan test yolunun uzunluğu 215,3 kilometreye çıktı. Test yolu çevresi internet ve iletişim cihazlarıyla donatılarak otonom araçlara yönlendirici bilgiler veriliyor. Otonom araçlar ancak özel plaka takarak yola çıkabilir ve belirlenen zaman ve yolda test edilir. Kötü hava koşulları ve yol inşaatı sırasında testlere ara veriliyor. Çin'in orta kesiminde yer alan Wuhan şehrinde ulusal yeni enerji ve akıllı internet otomotiv merkezinin inşası tüm hızıyla devam ediyor. Ülkenin en büyük otonom sürüş pilotu "5G ve Beidou Uydu Ağı"nın sağladığı yüksek hassasiyetli konumlandırma sisteminden destek alıyor. Uzaktan sürüş, araç ve karayolunun birbirlerini tanımaları gerçekleştirilerek 5G ortamında otonom sürüş, ticari uygulama dönemine girmeye hazırlanıyor. Halk otobüsü, sanitasyon araçları, taksiler ve lojistik araçlar pilot uygulamada sürücüsüz olarak seyredecek. Dünyanın ilk otonom araç plakası da deneme olarak çıkarılacak.
OTONOM ARAÇ HİZMETİ İLK OLARAK SHANGHAİ'DA AÇILDI
Çin merkezli mobil araç çağırma uygulaması Didi 27 Haziran'da Shanghai'da kamuya otonom araç çağırma hizmetini sundu. Didi tarafından yapılan açıklamaya göre, kullanıcı aplikasyonda başvuru yapıyor. Başvurusu onaylanan kullanıcılar otonom araç hizmetini pilot bölgede ücretsiz deneyebiliyor. Pilot bölge, fuar merkezi, ofis binaları, metro istasyonu ve otellerin bulunduğu şehir merkezini kapsıyor. Test durumunda otonom araçlar normal araçların bazı fonksiyonlarını gerçekleştirebilir. Örneğin araç sollayabilirler. Araçların üzerine bir dizi sensör yerleştirildi. Bu sayede otonom araç öndeki aracın hızını belirleyebilir ve ardından yol koşullarını değerlendirebilir ve nihayetinde sollama kararı alabilir. Alınan bilgilere göre, yolculuğun güvenliği için otonom araçta sürücü bulunuyor ve acil durumu müdahale ediyor.