Yerli ve milli elektrikli trenin raylara ineceği tarih açıklandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve Altyapıda Dijital Gelecek Zirvesi” kapsamında açıklamalarda bulundu.
5 yıl içerisinde Yüksek Hızlı Tren hattı uzunluğunu bin 200 kilometreden 5 bin 500 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini bildiren Karaismailoğlu, Covid-19 tedbirleri döneminde de 4 bine yakın şantiyenin hiçbirinin kapanmadığını ve çalışmalarına devam ettiğini söyledi.
Karaismailoğlu, 160 kilometre hızla seyahat imkanı sağlayacak yerli ve milli elektrikli treninin de 3 ay içerisinde raylara ineceğini açıklayan Karaismailoğlu, “38 kilometrelik Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hattını da gelecek yıl açmayı hedefliyoruz.” dedi.
Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve Altyapıda Dijital Gelecek Zirvesi” kapsamında gerçekleştirilen "Dijital Gelecek" isimli özel oturumda soruları yanıtladı. Ulaştırma altyapısına 17 yılda 880 milyar liralık yatırım yaptıklarını anlatan Karaismailoğlu, bu yatırımın büyük kısmının kara yoluna yapıldığını, zamanla bu alanda bir noktaya gelindiğini söyledi.
Demir yolu yatırımına 2013 yılı itibariyle ağırlık verdiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, bu alanda bir atılım içerisinde olduklarını dile getirerek, “Vatandaşlarımız önümüzdeki 5 yılda demir yoluyla çok daha sık karşılaşacaklar. Demiryolu yatırımının ağırlığı artacak. Sanayilerin, limanların demir yoluna bağlanması, lojistik, ulaşım gibi alanlarda çok önemli planlarımız var. Önümüzdeki 50 yılı, 100 yılı planlıyoruz. Ülkemiz birkaç yıl önce hızlı trenle ilk defa tanıştı. Şu anda 12 bin kilometreden fazla demir yolu hattımız var. Raylı sistem hattımızı 5 yıl içerisinde 18 bin kilometrelere çıkaracağız. Hızlı tren hattımızı ise 5 yılda bin 200 kilometreden 5 bin 500 kilometreye çıkarma hedefindeyiz.” dedi.
"Milli tren 3 ay içinde raylara inecek"
Bakan Karaismailoğlu, Covid-19 salgını dönemine de işaret ederek salgın döneminde sürecinde ulaşım ve iletişimde sıkıntı yaşamadıklarını, tedbirler döneli sonrasında da sürece hızla uyum sağladıklarını söyledi.
Salgın kapsamında emisyonun azaltılması, lojistik, mobilite, ulaşım, e-ticaret, büyük veri, bulut teknoloji ve dijital alanla ilgili yeni planlar ortaya koyduklarını anlatan Karaismailoğlu, belirlenen hedeflere ilerleme noktasında çalışmalar yaptıklarını anlattı. 160 kilometre hızla seyahat imkanı sağlayacak yerli ve milli elektrikli treninin de tamamlanma aşamasına geldiğini ve Ağustos ayı sonunda hizmete gireceğini bildirerek, “Milli Elektrikli trenimizin fabrika testleri başlayacak ve 3 ay içerisinde de raylara inecek.” dedi.
"Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu 2021’de açılacak"
Bakan Adil Karaismailoğlu, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının da bu yıl içerisinde açılacağını bildirdi.
2020 yılı sonu itibariyle Sivas'tan Yüksek Hızlı Trene binen bir vatandaşın İstanbul Halkalı'ya kesintisiz olarak yüksek hızlı tren ile gidebileceğini ifade eden Karaismailoğlu, “Şu anda Ankara-Konya hızlı tren hattında da çalışmalar sürüyor. Konya'yı Karaman'a, oradan Ulukışla'ya hızlı tren hattı ile bağlıyoruz. Sonrasında ise Adana ve Mersin'e iniyoruz. Mersin'den Adana-Gaziantep hattını birleştiriyoruz.” dedi.
Karaismailoğlu, Bursa'yı Ankara-İstanbul hattına, İstanbul'u Kapıkule sınır hattına bağlayacaklarını da anlatarak Çerkezköy-Kapıkule hattının da devam ettiğini kaydetti.
Bakan Karaismailoğlu, 38 kilometrelik Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hattını da 2021 yılı içinde açmayı hedeflediklerini ifade ederek, bu açılıştan bir yıl sonra da 32 kilometrelik İstanbul Havalimanı-Halkalı Metro hattını hizmete almayı amaçladıklarını anlattı. Karaismailoğlu, “Ülkenin her yerini örümcek gibi ağlarla öreceğiz ve önemli vizyon projeleri ortaya koymaya devam edeceğiz.” diye konuştu.
"4 bin şantiyede çalışmalar durmadı"
Bakan Karaismailoğlu, Covid-19 salgını ve tedbirler döneminde yatırımların sürüp sürmediğine ilişkin soru üzerine tüm şantiyelerde çalışmaların devam ettiği yanıtını verdi. Türkiye'nin dört bir yanında ulaştırma yatırımlarına ilişkin şantiye olduğunu anlatan Karaismailoğlu, “Aşağı yukarı 4 bin tane şantiyemiz var. Salgın sürecinde ülke genelindeki hiçbir şantiyemiz kapanmadı. Bütün güvenlik tedbirlerini, maske ve safiye dair önlemlerimizi aldık. Başarılı bir pandemi süreci geçirdik. İşlerimizin hiçbiri durmadı. Hatta sokağa çıkma yasağının olduğu günde, yerin 70 metre altında Gayrettepe'de ışığı görme töreni yaptık.” dedi.
"Tüm tedbirler alınarak çalışmalar devam etti"
Karaismailoğlu, dünyanın en büyük orta açıklığa sahip projesi 1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatının da hiç durmadan sürdüğünü belirterek, tüm tedbirleri alarak ülkenin her yerinde çok önemli projelerin yapımına devam ettiklerinin altını çizdi.
Söz konusu projelerden birinin de Botan Köprüsü olduğunu belirten Karaismailoğlu, “11 Temmuz'da Siirt Pervari'de Cumhurbaşkanımızla birlikte Botan Köprüsü'nü açacağız. O kadar teknolojik bir iş ki dengeli konsol sistemiyle yapılan Türkiye'nin en geniş orta açıklığa sahip köprüsü. Oradaki vatandaşlarımıza konforlu ulaşım imkanı sağlıyor.” diye konuştu.
Türkiye'de 5G testlerinin başladığına değinen Karaismailoğlu, bu alanda ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte önemli işlere imza attıklarını, yakın zamanda büyük bir müjde verebileceklerinin de altını çizdi.
“İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir okul gibiydi”
Bakan Karaismailoğlu, günlük hayatı, çalışma prensiplerine ilişkin bir soru üzerine, ulaşım sektörü macerasının 1995 yılında işe girdiği İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde (İBB) başladığını söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin o dönem bir okul gibi olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, “Bizlere çok büyük deneyimler kazandırdı” dedi. Söz konusu dönemde İstanbul'da bir milyon olan araç sayısının şu anda 4,5 milyona çıktığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, trafiğin eski dönemde daha sıkışık olduğunu söyledi. İstanbul'un bu süreçte büyük devrimler geçirdiğini ve asırlara sığacak işlerin 25 yılda yapıldığını vurgulayan Karaismailoğlu, Marmaray, Yavuz Sultan Selim, Avrasya Tüneli gibi çok önemli projelerin ortaya konulduğunu, kentin bu alanda dünyaya örnek olduğuna da dikkat çekti.
Aradan geçen bu 25 yılda İstanbul'da ulaşım ve altyapı alanında yapılan projeleri anlatan Karaismailoğlu, geleceği planladıklarını, şu an başlayanlarla birlikte İstanbul'da 510 kilometrelik metro ağının olacağını vurguladı.(İLKHA)