Otel ve restoranlara yönelik Covid-19 bilgilendirme toplantısı düzenlendi
Gaziantep’te İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Güneydoğu Anadolu Turistik Otelciler ve İşletmecileri Derneği işbirliğinde kentteki otel ve restoranlara yönelik Covid-19 salgını bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi.
Covid-19 pandemisi ile mücadele devam ederken başlatılan yeni normalleşme süreci kapsamında Türkiye genelinde olduğu gibi Gaziantep’te de çalışmalar hız kazandı. Dünyaca ünlü gastronomisi, tarihi ve kültürel değerleri ile önemli bir turizm şehri olan Gaziantep’te restoran ve otellere yönelik faaliyetler devam ediyor.
Kentteki bir otelde düzenlenen programda konuşan Vali Davut Gül, pandemi salgının küresel bir sorun olduğunu belirtti.
Pandemi salgınından en çok etkilenen sektörlerin başında konaklama ve yeme-içme sektörünün geldiğini belirten Gül, “Sizlerin ekonomik anlamda zor günler geçirdiğinizi tahmin ediyoruz. Ama bunun ortadan kalkması, hafifletilmesi kuralların esnetilmesi ile değil salgının etkisini azaltması ile olur. Salgın etkisini azaltmadığı müddetçe kuralların hepsini ortadan kaldırsak yine sizlerin eski düzeninize dönme şansınız yok.” dedi.
Önceki alışkanlıkların değişmesi gerektiğini belirten Gül, “İşletmeyi korumanın birinci basamağı ise çalışanı korumak. Çalışanlara iyi eğitim verilirse, çalışanlar kendilerini ve ailelerini korurlarsa aslında işlerinde de korunmuş olurlar. Bir kişi bile pozitif vakaysa hiçbirimiz güvede değiliz. O açıdan da çalışanlarımızın güvenliği kurumun güvenliği, müşterilerin güvenliği anlamına geliyor. Çalışanların her müşteriye pozitif vakaymış gibi bakması lazım. Çalışanların her birinin birbirine pozitif vaka olarak bakması gerekiyor. Alışkanlıklarımızı değiştirmemiz lazım. Zihinsel dönüşüme ihtiyacımız var.” ifadelerini kullandı.
Gaziantep’te yeme- içme, konaklama sektörünün belirli bir standartın üzerinde olduğunu belirten Gül, diğer sektörlerde olduğu gibi bu sektörde de eski kriterle hizmet verme şansının olmadığını ifade ederek, şunları söyledi:
“Eskiden rutin yaptığımız iş yapma şekli, müşteri kabul etme ve mal teslim alma süreçlerini hepsini baştan gözden geçirmemiz gerekiyor. Bunun iki boyutu var. Birincisi yasal olarak yapılması gereken şeyler, fiziki eksiklikler, görseller ama ondan daha da önemlisi yasal olarak hiçbir şey denilmese de her işletmenin, ‘Bizim müşterimiz kendini nasıl koruyabilir, müşterimizi, kendimizi nasıl koruyabiliriz’ mantığı ile hareket etmesi lazım.”
Toplantı soru-cevap bölümü ile sona erdi. (İLKHA)