• DOLAR 34.645
  • EURO 36.479
  • ALTIN 2912.38
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

İngiltere Otomobil Üreticileri Derneği (SMMT) Başkanı Mike Hawes tarafından basına yapılan açıklamada, 2019 yılında İngiltere’de otomobil üretiminin %14.2 azalarak 1.3 milyon adede gerilediği ve bazı üretici firmalara ait fabrikaların Brexit konusundaki belirsizlik nedeniyle bir müddet kapalı kaldıkları belirtildi. Öte yandan, Jaguar Land Rover’ın yeni elektrikli araçlar üretimi için adres olarak İngiltere’yi seçmesi nedeniyle, yatırımların bir önceki yıla göre iki kat artarak 1.1 milyar Sterline ulaştığı öğrenildi. En büyük otomotiv pazarı konumunda olan Çin Halk Cumhuriyeti gibi bazı anahtar ülkelerde talebin zayıflaması ve ayrıca elektrikli araç üretimine geçiş sürecinin şirketler üzerinde yarattığı mali yüklerin, küresel otomotiv sektörünü zor durumda bıraktığı bilinen bir gerçek. Geçtiğimiz yıl İngiltere’nin Çin’e yaptığı otomobil ihracatı %26.4, Japonya’ya yaptığı ihracat ise %17.7 azalmıştı.

BREXİT’İN ETKİLERİ

Dernek Başkanı Mike Hawes, ülke olarak sektördeki küresel rekabet güçlerini tekrar inşa etmek zorunda olduklarını ve bunun yolunun da Avrupa Birliği ile sağlam bir tam serbest ticaret anlaşması imzalamaktan geçtiğini söyledi. 31 Ocak tarihinde İngiltere’nin Avrupa Birliği’nden resmen ayrılmasının ardından yılsonuna kadar sürecek olan müzakereler döneminin bir geçiş süreci olacağı ve Brexitin sektör üzerindeki etkilerinin tam olarak hissedilmeyeceği düşünülüyor. Bu nedenle 2020 yılı boyunca da otomotiv üretimindeki azalmanın devam etmesi beklense de, bu azalmanın yatay seyirde gerçekleşmesi bekleniyor.