Türkiye'de e-ticaret pazarı 45 milyar dolara ulaştı
ATO Başkanı Baran, “Türkiye'de e-ticaret pazarı 45 milyar dolar civarında bir hacme ulaştı” dedi.
EKONOMİ SERVİSİ
Orta Anadolu E-İhracat Konferansı, Dünya E-Ticaret Forumu (Worldef) tarafından Tüm Sanayici ve İş Adamları Derneği Ankara Şubesi (TÜMSİAD) ve Webolizma iş birliğiyle TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nde gerçekleştirildi. Konferansa ASO Başkanı Nurettin Özdebir, ATO Başkanı Gürsel Baran, TÜMSİAD Ankara Şube Başkanı Abbas Demirbaş ve TÜMSİAD üyeleri katıldı.
“TÜRKİYE'DE E-TİCARET PAZARI 45 MİLYAR DOLAR CİVARINDA”
Konferansta konuşan ATO Başkanı Gürsel Baran, "Nüfusun büyüklüğü, internetin kullanımı, ödeme sistemleri ve lojistik gelişmişlik Türkiye'nin e-ticaretteki gelişiminde temel avantajları oldu. Türkiye'de e-ticaret pazarı 45 milyar dolar civarında bir hacme ulaştı. Ülkemiz bir yandan KOBİ'leri elektronik ihracata yönlendirirken diğer yandan da elektronik ihracatın artışına yönelik tedbirler uyguladı. Bu desteklerin sonuçlarını ekonomik göstergelerde de göreceğiz" diye konuştu.
DÜNYADA E-TİCARET
Global perakende ticaret hacminin 2019 yılı itibariyle 25 trilyon dolara ulaştığı bilgisini veren Baran, bu rakam içindeki e-ticaret satışlarının ise 3,5 trilyon dolar olduğunu söyledi. E-ticaretin toplam ticaret içindeki payının 2011 yılında yüzde 3,6 iken 2019 yılında yüzde 15'e yükseldiğini kaydeden Baran, bunun ticaretin hızla yön değiştirdiğinin göstergesi olduğunu kaydetti. Baran, "E-ticaret sayesinde küresel pazarda yer alan firmalar daha kolay pazar çeşitlendirmesi yapabildiği gibi müşteri portföyünü genişletip daha etkin dağıtım kanallarıyla operasyon maliyetini düşürebiliyor. Bu durum e-ticarete yönelen firmalara rekabet imkânı sağlıyor" dedi.
“4 MİLYAR İNSANA KENDİMİZİ TANITABİLME FIRSATI VERİYOR”
Konferansın açılışında konuşan Ankara Sanayi Odası Başkanı Nurettin Özdebir, “İnternet, hayatımızda çok büyük değişiklikler meydana getirdi. İnternet kavramının hayatımıza girmesiyle artık eski tip ticaret anlayışı da rafa kalktı. Ticaret sadece kiralanmış veya satın alınmış dükkanlarda fiilen yapılan para ve mal alışverişi olmaktan çıkarak artık akıllı telefonlarla, bilgisayarlarla ve tabletlerle sanal mağazalardan sanal para ile yapılan alışveriş haline de büründü” dedi. İnternetin aynı zamanda dünyada ürünlerin serbest dolaşımının temelini de hazırladığını anlatan Özdebir, “İnternet dünyayı küçülttü, e-ticaret gibi yeni iş fırsatlarını ortaya çıkardı. Eskiden bir ürün çıkartıyorduk onun kataloğunu hazırlıyor, kağıda basıp fuarlarda kendimizi tanıtmaya çalışıyorduk. Şimdi ise en büyük fuarlarda bile günlük 100 bin kişi gezmiyor. Ama şimdi öyle bir platform var ki, 4 milyar insana kendimizi tanıtabilme fırsatı veriyor. İnternetin bizlere sunduğu bu imkanlardan en iyi şekilde faydalanmak ve ticarete dönüştürmemiz gerekir” diye konuştu.