"Öğrencilerin teknoloji bağımlılığını kırmak istedik"
Çocukların teknolojiden biraz uzaklaşarak kendilerini geliştirmeleri için kurslar açtıklarını belirten Adıyaman Hürriyet İlkokulu idareci ve öğretmenleri, öğrencilerin milli ve manevi değerlere sahip olmaları için gayret sarf ettiklerini belirttiler
Ders sonrasında okulda açılan kurslara katılan öğrencilerin birçok alanda kendilerini geliştirmeleri için okulda çeşitli sınıflar oluşturduklarını ve çocukların kendi değerlerine yabancı kalmamaları için gayret ettiklerini söyleyen Adıyaman Hürriyet İlkokulu Müdür Yardımcısı İsmail Yücel; "Okul olarak çocuklarımıza, dersler dışında sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler anlamında çalışmalar yapıyoruz. Bunun yanı sıra milli ve manevi değerlerini yükseltmek, devam ettirmek ve katkı sağlamak için öğrencilerimize birçok alanda etkinlik yaptırmaya çalışıyoruz. Bu çalışmalarımızı velilerimizin desteği ve katkısıyla devam ettirmeye çalışacağız. İnşallah verimli bir şekilde çalışmalarımız sürecektir." dedi.
Farklı sınıflar açarak öğrencilerin hem öğrenmelerini hem de eğlenmelerini sağladıklarını belirten Yücel "Ders dışı çalışmalarımızda Kur'an-ı Kerim sınıfı, halk oyunları kurslarımız, görsel sanatlar kurslarımız, akıl ve zekâ oyunları kurslarımız devam etmektedir. Bunun yanında müzik atölyemizi kurduğumuz zaman o faaliyetlerimize de başlayacağız. Katkılarından dolayı Milli Eğitim Müdürlüğümüze ve Gençlik ve Spor il Müdürlüğümüze teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.
"Öğrencilerimiz hızlı gelişen teknolojinin bağımlısı haline geliyorlar"
Öğrencileri hızla gelişen teknolojinin olumsuz etkisinden kurtarmak için zekâ oyunları sınıfı oluşturduklarını belirten okul öğretmenlerinden Abdurrahman Ünal, "Teknoloji çok hızlı gelişiyor. Öğrencilerimiz maalesef hızlı gelişen bu teknolojiye bağımlı hale geliyor. Biz bu bağımlılığı biraz kırmak istedik. Ve böyle bir atölye açmaya karar verdik. Şu anda atölyemizde 40'a yakın farklı oyunumuz var. Oyunlarımız öğrencilerin zekâlarını geliştirebilecek düzeydedir. Bakanlığımız, yaptığı deneme ve sınavlarda artık bilgi düzeyi soruları sormuyor. Bilgiyi kullanabileceği alanlarla ilgili sorular soruyor. Öğrencilerimize okul dışında verebileceğimiz bilgiler bu atölyeler sayesinde olabiliyor. Bir öğrencimiz herhangi bir sınava hazırlanıyorsa ve sadece bilgi düzeyinde hazırlık yaparsa bunda hata yapabilir. Zekâ oyunları sayesinde hem eğitici oyunlar öğrenecek hem de sınava hazırlanmış olacaktır. Bireysel oyunlarımız olduğu gibi grup olarak oynanan oyunlarımız da var. Teknoloji geliştikçe öğrencilerimiz maalesef bundan uzaklaşıyor. Ama buradaki zekâ oyunları sayesinde grup halinde hareket edebilmeyi öğreniyorlar." şeklinde konuştu.
Kurslara katılan okul öğrencileri ise kurslarda hem eğlendiklerini hem de bir şeyler öğrenerek zamanlarını daha verimli bir şekilde değerlendirdiklerini belirttiler. (Cemil Özdaş-İLKHA)