‘Nüfus yoğunluğuna göre market açılsın!’ önerisi
İstanbul’da büyük zincir marketlerin sayısı 25 bini aştı. Her mahallede büyük bir marketin açılması orta boy perakendecilerin rekabetini zorluyor. Sektör temsilcileri, market açılacak yerlerin nüfus yoğunluğuna göre belirlenmesini öneriyor.
EKONOMİ SERVİSİ
Eskiden bakkallardan temin edilen her türlü ürün, günümüzde her mahallede bulunan büyük marketlerden alınıyor. Sayıları 25 bini aşan büyük marketler karşısında varlıklarını korumakta zorlanan küçük ve orta ölçekli perakende sektörü temsilcileri çözüm arıyor. Önerilen çözümlerden biri de hemen hemen her mahallede bir market açılmasının kanunla sınırlanması. Nüfusa göre market açma izninin verilmesini isteyen konunun tarafları, İstanbul Ticaret Odası’nda bir araya geldi.
FİYAT REKABETİ
İstanbul Ticaret Odası’nın öncülük ettiği ve Perakende Ticaretinin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un ele alındığı toplantıda, taraflar şikayetlerini dile getirdi. Zincir marketlerin yan yana açılması karşısında zorluk yaşadıklarını ifade eden sektör temsilcileri, fiyat rekabeti ile ilgili de sıkıntı çektiklerini anlattı. Bazı ürünlerin yalnızca zincir marketlerde satılıyor olması da küçük marketlerin rekabette zorlandığı bir konu olarak dile getirildi.
FARKLI GRAMAJ
Marketlerin şikayetleri arasında, zincir marketlerde satılan ürünlerin gramajı ile kendilerinde satılan ürünlerin gramajının farklı olması da yer aldı. Buna göre üreticilerin zincir marketlere farklı gramaj ve kalitede ürün pazarladığını belirten sektör temsilcileri, bunun tüketicinin kafasında karışıklık oluşturduğuna dikkat çekti. Ayrıca özel markalı ürünlerin de haksız rekabete yol açtığı ifade edildi.
ELİMİZDEN GELENİ YAPACAĞIZ
Küçük ve orta ölçekli perakende sektörü temsilcilerinin bir araya geldiği toplantıya, İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç de katıldı. Avdagiç, perakende sektörünün halkla iç içe olan önemli bir sektör olduğuna değinerek, şöyle konuştu: “Bizler konunun tüm taraflarıyla bir araya geliyoruz. Aracı kurum olarak elimizden geleni yapacağız. Her sektör gibi bu sektör de değişime uğruyor. Sizler günlük hayatın sigorta kuruluşlarısınız. Küçük ve orta ölçekli perakende sektörünün mutlaka ayakta kalması gerekiyor.”