• DOLAR 34.7
  • EURO 36.773
  • ALTIN 2961.825
  • ...
"Hedefimiz bilim üreten ve icat yapan bir nesil yetiştirmek"
Google News'te Doğruhaber'e abone olun.  Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Cumhurbaşkanlığı bünyesindeki Türkiye Akademik ve Bilimsel İş Birliği Projesi (TABİP) kapsamında, Yunus Emre Enstitü tarafından Mardin'in Midyat ilçesindeki Söğütlü Fatih Ortaokulunda, STEM ve robotik kodlama çalışmalarının yapıldığı bilim sınıfı oluşturuldu.

Enstitünün Türkiye’deki ilk bilim sınıfı özelliği taşıyan bilim sınıfının eğitim ve kodlama çalışmalarını Fen Bilimleri Öğretmeni Yusuf Kaplan ile Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmeni Mehmet Ali Bozkurt rehberliğinde öğrencilerle birlikte yapıyorlar.

Bilim sınıfı ve yapılan çalışmalar ile ilgili İLKHA muhabirine konuşan öğretmenler bilim sınıfı sayesinde öğrencilere çalışma alanı oluşturduklarını hedeflerinin ülkenin geleceğini inşa edecek bilim üreten ve icat yapan bir nesil yetiştirmek olduğunu ifade ederken, öğrenciler ise bilim sınıfının kendilerine çok büyük bir katkısının olacağını dile getirdiler.
"Öğrencilerimize birçok alandan faydalanacak bireysel çalışma alanı oluşturduk"

Bilim sınıfının özelliklerini aktaran Söğütlü Ortaokulu Fen Bilimleri Öğretmeni ve Bilim Sınıfı sorumlularından Yusuf Kaplan, "Bu gördüğünüz Bilim Sınıfını Müdür Yardımcımız Önder hocamız ile birlikte üç aylık bir süreçte oluşturduk. Bilim Sınıfı konseptini oluştururken aynı anda hem araştırma geliştirme, robotik kodlama ve şu gördüğümüz alanda bireysel çalışma yapılabilecek şekilde tasarladık. Sınıfımızda değişik masalar ve konseptler oluşturduk. Bir öğrencimiz aynı anda hem kimya, fizik, biyoloji ve elektrik ile ilgili çalışmalar yapabilirken aynı zamanda robotik kodlama yapabilecek. Bireysel çalışma yapabilecek." dedi.

"Bilim sınıfında tüm alanlarda deney yapma imkânı olacak"

Burada yapılabilecek çalışmalara bazı örnekler veren Kaplan, "Elimizdeki mevcut malzemelerimizle kan ile ilgili çeşitli analizler, idrar tahlilleri yapabiliyoruz. Onun dışında beton ve ahşap gibi yüzey ve yapılarda çatlak var mı yok mu? Onunla ilgili çalışmalar yapabiliyoruz. Gıdalarda bulunan hilelerle ilgili projelerimiz vardı. Bütün bu çalışmaları bizim bu sınıfımızda yapabilecek bir kapasitemiz vardır. Genel olarak sınıfımız üç farklı kategoriden oluşuyor. Araştırma-Geliştirme, Bireysel çalışma, Robotik kodlama ve yazılım ile ilgili çalışmaların yapıldığı bir konsepte sahip. Bu konsepti oluştururken biz Cumhurbaşkanlığı bünyesindeki Türkiye Akademik ve Bilimsel İş Birliği Projesi (TABİP) kapsamında başvurduk. Konsepti beğendiler ve destekleme kararı aldılar. Bu kapsamda 60 bin liralık bir destekle sınıfımızın oluşmasına yardımcı oldular. Kendilerine teşekkür ediyoruz."dedi.

"Okul olarak bilim fuarlarında kendimizi kanıtladık"

Çeşitli zamanlarda yapılan bilim fuarlarında büyük başarı elde ettiklerini belirten Kaplan, " Zaten okul olarak 3 yıl üst üste bilim fuarı çalışması yaptık. Daha önce TÜBİTAK araştırma projeleri yarışmaları kapsamında Türkiye derecemiz var. Birkaç defa Malatya bölge finaline yükseldik. Bir defa Türkiye finali ve birinciliği elde ettik. Bu konuda yaptığımız çalışmalar zaten somut olara ortadadır." diye konuştu.

"Hedefimiz bilim üreten ve icat yapan bir nesil yetiştirmek"

Bilim sınıfından Midyat’taki tüm öğrencilerin istifade edebileceğini hatırlatan Kaplan, "Hedefimiz  ülkemizin geleceğini inşa etmemiz açısından elbirliğiyle çalışarak bilim üreten ve icat yapan yeni nesiller yetiştirmek. Burayı kurarken sadece bizim okulumuz açısından değil aynı zamanda diğer okullarında buraya gelip çalışması için bir ortam oluşturduk. Hatta diğer okullarda benzer bir sınıfta kurmak isterlerse onlara yardımcı olabiliriz. Buraya ziyaretçi alabiliriz. Eğitimlerini üstlenebiliriz." şeklinde konuştu.

 

"Robotik kodlama, Kızılötesi ışık ve sensör teknolojilerinin günlük yaşamda kullanılması sağlanacak"

Robotik kodlamanın kullanılabilecek alanlar hakkında konuşan Söğütlü Ortaokulu Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmeni Mehmet Ali Bozkurt ise, "Sizlere bilim sınıfımızdaki materyallerden M-Blok yani kodlama ile ilgili olan kısımdan bahsetmek istiyorum. Şu an elimde bulunan bir M-Blok robotumuz. Bu robotumuzda iki sensör ve yukarıda kodlama yapmamıza yardımcı olan bir entegremiz mevcut. Bu robotların içerisinde M-Blok kodlama sistemi mevcut. Öğrencilerimiz kodları yazarak günümüzde var olan bazı sorun ve problemlerin çözümlerini araştırıp çözüm bulmaya çalışacaklar. Robotumuzun ön kısmında bir tane ultrasonik mesafe sensörü var. Alt kısmında ise kızılötesi ışık sensorumuz var. Bu sensörleri kullanarak öğrencilerimiz önündeki bir engeli görüp çarpmamak için farklı yöne hamle yapmak isteyen bir araç tasarlayabiliyorlar. Ya da M-Bolk robotumuzun alt kısmındaki kızılötesi ışık sensörlerinin şiddetini kullanarak aracın ya da robotun istenilen yol ve güzergâh üzerinde hareket etmesini sağlayıp yoldan çıkmasını önleyebilirler."

"M-Blok robotik kodlama sistemi trafikte kaza riskini ortadan kaldıracak"

Öğrencilerin bu materyalleri geliştirmesi ve bu alanlarda katkı sunmasını arzuladıklarını belirten Bozkurt , "Bugün günümüzde var olan araçlarda hız problemi ve kazaların azaltılmasında kullanılan yöntemlerinden M-Bloktaki bu yöntemi kullanabiliriz. En basitinden, dalgın bir anımızda süratliyken karşımıza çıkabilecek bir engel nedeniyle ani bir şekilde durmamızı sağlar. İnsan refleks olarak belki geç kalabilir ya da uyku halinde olabilir. Ama bu sensör sayesinde trafik kazasını önlemek için otomatik olarak fren yaparak araç kendiliğinden durabilecek. Ya da biz aracımızı kullanırken dikkatsizlik ya da o anki bir dalgınlık nedeniyle yoldan çıkabilme ihtimalinin önüne geçebilmek için kızılötesi ışığı sensörlerini kullanabiliriz. Bunu daha da fazla geliştirip günlük yaşamda evde, dışarıda eğitimde ve öğrenmeyi artıracak alanlarda kullanma ihtimalimiz var. Ancak bunları öğrencilerimizin geliştirmesi ve bu alanlarda katkı sunması bizim en büyük arzumuz."diye ifade etti.  

Öğrencilerin eğitimlerine katkı sağlaması için bilgisayar laboratuvarı kurduklarını söyleyen Bozkurt son olarak , "Ayrıca sınıfımızda öğrencilerimizin kullanabilmesi için bir bilgisayar laboratuvarı kurduk. Bu bilgisayarlarımızda öğrencilerimiz az önce bahsettiğimiz M-Blok robotlarımızın içeriğini geliştirmek için kodlamalar yapacaklar. Ayrıca Ardinyo (Arduino) da kendi elektronik devrelerini hazırlayacaklar. 3 boyutlu tasarım yapabilecekler. Ve bilgisayar üzerinde eğitimlerini artıracak görsel, işitsel yani beş duyu organına hizmet verebilecek döküman ve argümanlara ulaşabilecekler."şeklinde konuştu.

Bilim Sınıfı bize çok katkı sağlayacak

Heyecanlı oldukları görülen Ortaokul öğrencileri ise bilim sınıfının kendilerine çok büyük bir katkısının olacağını dile getirdiler.

Öğrencilerden Enes Batur, "Burada bilim fuarı ile ilgili projeler yapılabilir. Kodlama yapabiliriz.  Burada daha kolay oluyor bilim fuarına hazırlık yapmak. Kişisel olarak proje yapabileceğimiz materyaller var. Kodlama araçlarını kullanmayı öğreniyoruz. Bilgisayarlarda proje hazırlayabileceğiz. Bu sınıf mühendislik ile ilgili çalışmalar yapabileceğiz. Mesleklere olan ilgimizi artıracak."diye konuştu.

Bir diğer öğrenci Yasin Argan ise ,"Bilim sınıfı için bu okul olarak gurur duyuyoruz. Bu sınıfın bize çok büyük katkısı olacak. Bu sınıfta robotik kodlama ve bilim fuarı için birden fazla deneyler yapabiliriz. Bilim ile ilgili çok şey öğreneceğiz."dedi. (Süleyman Tunç-İLKHA)


https://ilkha.com/bilimteknoloji/gelecek-nesillere-birakilacak-en-onemli-sey-bilgi-ve-bilim-110207

Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Bu haberler de ilginizi çekebilir