Teknoloji geliştikçe reklamcılıkta zaman tasarrufu artıyor
Reklamcılık sektörü gelişen teknoloji ile zamandan tasarruf sağlıyor. Reklam işi yapan esnaflar teknolojinin gelişmesinden memnun.
Anadolu topraklarında reklamcılığın ilk ortaya çıkışı, Osmanlı Devleti zamanında, 1800'lü yıllara dayanmaktadır.
Şırnak, Cizre ve Silopi'de 90'lı ile 2000'li yıllar arasında yapılan reklamcılık işleri, gelişen teknolojiye ayak uydurarak dijital sistemli makineler ile yer değiştirdi.
Daha önce günlerce yapımı süren reklam tabelaları artık bir saat gibi kısa sürede hazırlanabiliyor. Baskı şeklinde dijital makinelerde çıktıları verilen çizimler, daha sonra ışıklı ve diğer tabelalara monte ediliyor.
Teknoloji ve internet haberciliğin gelişmesi ile matbaacılık ve gazetecilik işlerinde yaşanan sıkıntıların aksine matbaacılık sektörü daha da gelişerek müşterilerine vakitten ve zamandan tasarruf sağlıyor.
Uzun yıllar reklam işi yapan Turan Gülenç, "Günümüzde teknoloji geliştiği için eskisi gibi değil. 95-96'larda hatta 99-2000'e kadar elle yaptığımız pankartlar, kesici ile harf harf keserek düzelttiğimiz işi, bugün programda photoshoop, corel dediğimiz programlarda yaptığımız tasarımı dijital makinede yarım saat veya bir saatte çıkarıyoruz. Teknoloji geliştikçe tabiî ki reklam sektöründe, reklamcılık da gelişiyor. Reklamcılıkta eskiden normal saç ve sabit çevre ile yapılan bir tabela, bugün dijital baskı ile istediğin şekli veriyorsun. İstediğin gibi ışıklı veya ışıksız yapıyorsun. Oynar ve kayan yazı ile led ışık gibi çeşitli tabelalarda çıkıyor." dedi. (Ahmet Uçar-İLKHA)