• DOLAR 34.662
  • EURO 36.348
  • ALTIN 2932.195
  • ...
Araştırma sonucu Sosyal medya ne yapar?
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Harvard Üniversitesi mutlu ve mutsuz bireyleri birbirlerinden ayıran faktörleri tespit edebilmek için 1938 yılında bir araştırma başlattı. 721 aile üyesinin katıldığı araştırma 80 yıl sürdü. On binlerce sayfalık raporu inceleyen uzmanlar, mutlu bireylerin daha iyi ilişkilere sahip olduğunu ortaya çıkarttı.

Oregon Üniversitesi ise mutluluğa sosyal medyanın etkilerini araştırdı. Bulgulara göre, sosyal medya kullanımının yüksek olduğu toplumlarda yalnızlık daha yoğun yaşanıyor. Facebook, Snapchat ve Instagram gibi sosyal medya platformlarının kullanma oranının yükselmesinin, yalnızlık ve depresyon şikayetlerinin artmasına neden olduğu belirlendi.

Başarı, zenginlik ve kariyer mutluluk getirmiyor
JoyologyTalks platformunun kurucusu Prof. Dr. Türker Baş, popüler kültürün mutsuzluğun verdiği acıyı hafifleteceği iddiasıyla verdiği reçetelerin, mutsuzluğa neden olan asıl sorunun daha da derinleşmesine yol açtığını söyledi. İnsanın hem iş hem de özel hayatında mutluluğu aradığını belirten Prof. Baş, şunları söyledi:

"Harvard Üniversitesi’nde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre mutluluğun sırrı, iyi bir aile ve sıkı dostluklardan geçiyor. Başarı, zenginlik, kariyer gibi faktörler de mutluluk açısından önemli. Ancak bunların gerçek mutluluğa dönüşebilmesi ve kalıcı olabilmesi için güçlü ilişkilere sahip olmamız gerekiyor. İster yüzlerce kişinin bağlı olduğu bir yönetici, isterse binlerce kişiye konser veren bir sanatçı olun, eğer başarınızı paylaşacak dostlarınız yoksa ve eve gittiğinizde yalnız uyuyor ve sabah kalktığınızda arayacak, konuşacak kimseyi bulamıyorsanız, bankadaki bol sıfırlı hesapların ya da yaşadığınız konforlu evin sizi mutlu etmeyeceğinden emin olabilirsiniz."

Dostlukların değeri harcanan çaba kadar
Prof. Baş, depresyona da neden olduğunu söylediği sosyal medyanın etkilerini şöyle anlattı:

"İstanbul Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, sosyal medya kullanımının giderek artan bir hızda bireyselliği, bencilliği ve yalnızlığı artırırken, hayat tatminini düşürdüğünü ortaya koyuyor. İnsanlar, sosyal medya sayesinde birbirleriyle daha iyi iletişim kurabilecekleri yanılgısı içindeler. Yalnızlık içinde kıvranan pek çok insan, çözümü sosyal medyada arıyor. Ancak çaba harcamadan kurulan dostlukların değeri harcanan çaba kadar oluyor. Ayrıca aşırı sosyal medya kullanımı sosyal ve psikolojik izolasyona götürüyor. Bu kişiler gerçek dostlarından uzaklaşıyor ve daha da yalnızlaşıyorlar"

"Mutsuzluğun maliyeti 60 milyarı geçti"
Great Place to Work Türkiye Müdürü Eyüp Toprak ise mutsuzluğun maliyetini anlattı. Toprak yaptıkları, ‘Türkiye'nin En İyi İşverenleri Benchmark Araştırması”nın sonuçlarını aktardı:

"Bu araştırmamıza göre, Türkiye iş yerinde mutluluk sıralamasında 45 ülke arasında 41. sırada. Mutsuzluğun Türkiye ekonomisine yıllık maliyeti 60 milyar lirayı geçmiş durumda. Pek çok iş yerinde mutsuzluğun, stresin temel kaynağının inşa edilemeyen güven kültüründe olduğunu söyleyebiliriz. Güven ve mutluluk sadece fiziksel koşulların iyileştirilmesi, esnek çalışma, yan haklar gibi düzenlemelerle mümkün olmayabiliyor"

Güven verimi arttırıyor
Yüksek güven kültürünün, şirketlerin ekonomik performanslarını etkilediğini de aktaran Toprak, şunları söyledi:

"Yüksek güven kültürü, şirketlerin ekonomik performanslarını etkiliyor. Güven hissiyatı, karlılık ve rekabet gücünü artıran bir faktör. Araştırma, yüksek güven kültürüne sahip iş yerlerinin daha güçlü bir finansal performans sergilediklerini gösteriyor. Yaptığımız analizlerde, düşük güven düzeyindeki çalışanların yüzde 15’inin zamanlarını verimsiz kullandığını, yüzde 10’unun şirkete bağlı olmadığını ve yüzde 5’inin de uzun süre şirkette kalmak istemediklerini görüyoruz."

Kaynak: independent türkçe

Bu haberler de ilginizi çekebilir