“Yeni nesil, imam hatip okulları hakkında bilgilendirilmelidir”
İmam hatip okulları hakkında toplumda yanlış bilgi ve algıların olduğunu belirten imam hatip okulu idarecileri, yeni neslin imam hatip okulları hakkında bilgilendirilmesi gerektiğini savundu.
İmam hatip okulları; hem öğrencilerin yükseköğrenimi kazanması ve meslek sahibi olmaları noktasında, hem de toplumun manevi değerlerine bağlı fertler yetiştirilmesi konusunda eğitim çalışmaları yürütüyor.
İmam hatip okulları hakkında toplumda bazı yanlış bilgi ve algıların olduğunu belirten imam hatip okul idarecileri, yanlış bilgi ve algıların önüne geçilmesi amacıyla çeşitli çalışmalar yürütüyorlar.
Yusuf Sami İmam Hatip Lisesi Müdürü Mustafa Karael ve Osman Esat Efendi İmam Hatip Ortaokulu Müdür Yardımcısı Hikmet Sımak; imam hatip okullarının misyonu, okullar hakkındaki yanlış bilgi ve önyargıları yıkmak için yaptıkları çalışmalar ve okulların başarıları ile ilgili açıklamalarda bulundular.
Öğrencilere, öncelikle karakter ve kariyer eğitimi verdiklerini belirterek sözlerine başlayan Yusuf Sami İmam Hatip Lisesi Müdürü Mustafa Karael, “Toplum olarak İmam hatip okullarının önemini biliyoruz ve bu okulları önemsiyoruz. Bunalımlı bir çağda yaşıyoruz. Özellikle de ahlaki bunalımın yoğun olduğu bir zamandayız. Böyle bir çağda, amacımız gelecek nesillere hem karakter hem de kariyer eğitimi vermektir. Çalışmalarımızı bu yönde sürdürmeye çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Okullarının başarısı ile ilgili bilgiler veren Karael, “Yusuf Sami İmam Hatip Lisesi olarak bu yıl, iyi bir başarıya imza attık. Hem sosyal, kültürel, projeler anlamında hem de öğrencilerimizin merkezi sınavlarda gösterdiği başarı anlamında… Gelecek adına daha da umutluyuz. 98 öğrencimiz Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) girdi. Öğrencilerimizden 35 tanesi 4 yıllık fakültelerin değişik bölümlerine yerleşti. Bu bölümlerin içerisinde hemşirelik, özel öğretim öğretmenliği, okul öncesi öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği, sosyal bilgiler öğretmenliği, PDR, ilahiyat fakültesi, İslami bilimler gibi fakülteler de var. Bu bizim için kıvanç verici bir durumdur. Ayrıca 2019 yılında bursluluk sınavına giren öğrencilerimizden 16’sı sınavı kazandı. Toplamda ise 36 öğrencimiz burs alıyor. Hedefimiz önümüzdeki yıl bu sayıyı iki katına çıkarmaktır.” şeklinde konuştu.
“LGS puanına göre öğrenci alıyoruz”
Okullarının her yönüyle örnek bir okul olduğunu belirten Karael, “2018-2019 yılında ilk defa bakanlık tarafından proje okulu ilan edildik. Yani fen ve sosyal bilimler projesini uygulayan okul hüviyetine kavuştuk. LGS’de alınan puanlarla öğrenci alan bir okuluz. Bu durum bizim öğrenci profilimizi değiştirdi. Son 2 yıldır her açıdan daha donanımlı, başarı seviyesi yüksek öğrenciler okulumuzu tercih ediyor. Okulumuz tertibi, düzeni, temizliği, eğitim ortamları ve olanaklarıyla müstesna bir okuldur. Robotik kodlama eğitiminden, TUBİTAK bilim fuarlarına, ebru ve tezhip sanatına; sosyal sorumluluk projeleri, fotoğrafçılık kulübü ve çok değişik alanlarda çalışmalar, seminerler ve faaliyetler sürdürüyoruz.” diye konuştu.
“İmam hatip okullarına yönelik bir önyargı var”
Okulları hakkında oluşturulan önyargılara değinen Karael, “Bir hususu da özellikle dile getirmek istiyorum. Bilgi eksikliğinden ve başka sebeplerden kaynaklı imam hatip okullarına yönelik bir önyargı var. Bu önyargının ortadan kalkması için tanıtım ve bilgilendirme çalışmaları yapıyoruz. Bu çalışmalar sırasında gördük ki, özellikle yeni neslin imam hatip liseleri hakkında bilgilendirme ve bilinçlendirmeye ihtiyaç var. Aynı şekilde anne ve babaların da… Örneğin bir hanımefendi bize telefon açarak, imam hatip lisesini bitirenlerin devlet memuru olup, olamayacağını sormuştu. Bir başka velimiz de okulumuzda Matematik, Kimya ve Fizik gibi derslerin olup, olmadığını sormuştu. Şunun bilinmesini özellikle isteriz ki, şu an bizim okulumuzda ve diğer imam hatip liselerinin tamamında onları tıp ve hukuk fakültesine kadar taşıyacak derslerin tamamı okutulmaktadır.” ifadelerini kullandı.
“Ahlaklı, inançlı ve vicdan sahibi doktor, avukat, mühendis yetiştirmek istiyoruz”
Öğrencilere kariyer eğitiminin yanında, karakter eğitimi de vermeye çalıştıklarına dikkat çeken Karael, “Kişilikli, temiz akıllı, temiz ahlak sahibi, inancıyla barışık bireyler yetiştiriyoruz. Yükseköğrenimde gelecekte doktor olmak, hukukçu olmak, mühendis olmak yetmiyor. Aynı zamanda ahlaklı, inançlı ve vicdan sahibi doktor, avukat, mühendis yetiştirmek istiyoruz. Temel hedefimiz budur. İmam hatip okullarının da yapmaya çalıştığı budur. İmam hatip liselerini öğrencilerimiz için bir fırsat olarak görüyoruz. Okulumuzda uygulanan haftalık ders çizelgesi fen ve sosyal bilimler liselerinde uygulanan programla aynıdır. Yalnızca bu derslere ilave olarak Kur’an-ı Kerim, Tefsir, Fıkıh gibi dinimizin temel bilgilerini içeren dersler okutuyoruz. Okulumuzdan mezun olan öğrencilerimizin Yükseköğrenimin her türlü bölümlerine yerleşme hakkı yasal olarak bulunmaktadır. Önünde yasal olarak herhangi bir engel bulunmamaktadır. Her türlü mesleği tercih edebilecek imkânlar vardır.” dedi.
“Çocuklarımızı ve gençlerimizi çift kanatlı yetiştirmek istiyoruz”
“İmam hatip okullarının öğrencilere birçok güzelliği kazandırdığına dikkat çeken Osman Esat Efendi İmam Hatip Ortaokulu Müdür Yardımcısı Hikmet Sımak, “İmam hatip okulları; çocuklarımıza bilgi ve beceri kazandırmanın yanında, manevi ve ahlaki değerleri de kazandıran okullardır. Bugün bilgiye erişim yolları oldukça fazladır. Çocuklarımız bilgiye ulaşma noktasında sıkıntı çekmemektedir. Ancak bunun yanında erdem, fazilet ve irfan gibi değerleri de kazanmalı ve hayatına yansıtmalıdır. İşte bu noktada eksikliklerimizi gidermede önemli kurumlarımızdan biri de imam hatip okullarıdır. Amacımız, çocuklarımızı ve gençlerimizi çift kanatlı yetiştirebilmektir. Bir kanadı dünya, diğer kanadı ise maneviyat. İmam hatip okulları; bir taraftan kendisi ve yaşadığı toplum için bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen, günümüz ihtiyaçlarına cevap verebilen bireyler yetiştirirken; diğer taraftan da inançlı, insana değer veren, problemlere çözüm üretebilen, milli ve manevi değerlerini koruyan ve geliştirilen kişilikli insanlar yetiştirmektir.” diye konuştu.
“LGS sınavında öğrencimiz Siverek birincisi oldu”
Okullarının 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ki çalışma ve başarılarına değinen Sımak, “ Okulumuzda kültürel, sanatsal, sportif ve akademik birçok faaliyet gerçekleştirdik. Spor ve satranç turnuvaları, resim sergisi, müzik yarışması ve hayır kermesleri düzenledik. Bunun yanında gönüllü öğretmenlerimiz tarafından 8. sınıf öğrencilerimize yönelik etüt programları uyguladık. Bunun neticesinde 9 öğrencimiz Fen Lisesi, 10 öğrencimiz Yusuf Sami Anadolu İmam Hatip Fen ve Sosyal Bilgiler Proje Okulu, 4 öğrencimiz Karacadağ Anadolu Lisesi'ne yerleşti. Bunun yanında güzel sanatlar lisesine 3 öğrencimiz yerleşti. Toplamda 29 öğrencimiz nitelikli okul diye tanımlanan okullara yerleşti. Tercih yapan 90 öğrencimiz vardı. Bunlardan 29’u nitelikli okullara yerleşti. Yani yaklaşık olarak yüzde 30’a yakın bir başarı sağladık. Nitelikli okulların tüm öğrenci sayısının yüzde 10’u kadar öğrenci aldıkları göz önünde bulundurulduğunda iyi bir başarı gösterdiğimizi söyleyebiliriz. 2018 LGS sınavında öğrencimiz İkbal İlengiz aldığı puanla Siverek LGS birincisi olmuştur.” şeklinde konuştu.
“28 Şubat sürecinden kalma adaletsizlikler ortadan kalkmıştır”
İmam hatip okullarının misyonuna değinen Sımak, “Kurumlarımız manevi değerlerine bağlı, topluma faydalı, hitabeti kuvvetli, araştırmayı seven, aktif gençler yetiştirmeyi ilke edinmesiyle, ailelerin ve öğrencilerin tercih sebebidir. İmam hatip okullarımızdan her mesleğe yönelik saygın kişiler mezun olmuştur. Bilim, kültür, sanat, eğitim, siyaset ve iş dünyasından önde gelen birçok kişi imam hatip mezunudur. Toplum arasında 28 Şubat sürecinden kalma kat sayı adaletsizliği algısı devam etmektedir. Günümüzde kat sayı zulmü ortadan kalkmıştır. Kat sayı veya başka bir engelleme yoktur. Öğrencilerimiz puanları yettiği takdirde sözel ve sayısal bölümden istediği herhangi bir bölüme yerleşebilmektedir.” ifadelerini kullandı. (Abdurahman Uğurlu-İLKHA)