Bakanlıktan "yurt dışı noter" açıklaması
Adalet Bakanlığı, yurt dışında yaşayan vatandaşlara konsolosluklar aracılığıyla verilen noterlik hizmetlerinin, kurumlar arası gerekli entegrasyonunun yapılmasıyla birlikte kolaylaştığını belirtti.
Adalet Bakanlığından yapılan açıklamada, yurt dışında yaşayan vatandaşların ihtiyaç duydukları noterlik belgelerine artık çok daha hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşabildiğine dikkat çekildi.
Açıklamada, "Yurt dışında yapılan işlemler uygulama öncesinde muhataplarına posta ve kargo gibi yollarla ulaştırılıyorken bu durum çeşitli mağduriyetlere sebebiyet veriyordu. Konsolosluklar ve Türkiye Noterler Birliği bilişim sistemi arasında sağlanan entegrasyon sonrasında yurtdışında yapılan işlemlerin aynı anda yurtiçinde bulunan noterliklerden örnek alınması mümkün hale geldi." denildi.
Açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Yeni uygulama ile posta gönderilmesine gerek kalmaksızın, yapılan işlemin örneği, bu işlemin örneğini almak üzere yetkilendirilen kişi tarafından ülkemizdeki herhangi bir noterlikten alınabilir hale geldi. Uygulama ile özellikle yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın Türkiye’deki işlemlerinin daha hızlı, güvenli ve kolaylıkla görülebilmesine olanak sağlandı.
Uygulama 6 Nisan 2019’dan buyana devam ediyor. Uygulamayla yurtdışında yaşayan vatandaşlar 1053 kalemde işlemlerini rahatlıkla gerçekleştirebiliyor. Adalet Bakanlığı yurt dışında yaşayan yaklaşık 10 milyon vatandaşı ilgilendiren bu uygulama ile ilgili olarak tanıtım çalışmalarına devam ediyor." (İLKHA)