• DOLAR 34.312
  • EURO 37.22
  • ALTIN 3018.549
  • ...
Online perakendede yüzde 45'lik bir büyüme bekleniyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

İSTANBUL

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, sektörün ilk yarı rakamları ve gelecek hedeflerine ilişkin bilgi verdi. Ekmekçi, şunları söyledi: "Geçtiğimiz yıl online perakende yüzde 37'lik büyüme ile 31,5 milyar TL'ye ulaştı. Buraya otel, tatil ve yasal bahis sitelerini de dahil edersek büyüme yüzde 42, hacim ise 59,9 milyar TL'ye yükseliyor. Bu yılın ilk yarısında da sektörümüzde benzer büyüme oranları gerçekleşti. Özellikle yılın ikinci yarısında gerçekleşecek artışlar ile yıl sonunda online perakende olarak yüzde 45'lik bir büyüme yakalamayı bekliyoruz."

"E-İHRACAT SEKTÖR İÇERİSİNDE EN ÇOK KONUŞTUĞUMUZ KONULAR ARASINDA"

Ekmekçi, e-ihracat geçen yıldan bu yana sektör içerisinde en çok konuşulan konulardan biri olduğunu belirterek, "Önümüzdeki dönemde de e-ticaret ve perakende sektöründe büyümenin ana taşıyıcı kollarından birisi olacak. Kamu tarafında bu konuda da önemli adımlar atılıyor. Şu anda ihracat içerisinde e-ihracatın payı çok küçük ancak hem kamu hem de özel sektörün atacağı adımlar ile yakın zamanda hızla büyüyecek." dedi.

"TÜKETİCİ İNANILMAZ HIZDA DEĞİŞİYOR"

Ekmekçi, "Tüketici inanılmaz hızda değişiyor, bizler bu değişime adapte olmaya çalışıyoruz. Özellikle perakende şirketlerinin bu değişime çok daha hızlı adapte olması gerekiyor. Artık e-ticaret ülkemizde de fiyat odaklı olmaktan çıkıp hizmet odaklı olmaya başladı. Çünkü tüketici daha fazla ödeyerek daha iyi hizmet almaya hazır. Bunu en yoğun olarak ürün teslim süreçlerinde görüyoruz. Pek çok marka artık büyük şehirlerde aynı gün teslimat, hızlı teslimat ve özel teslimat noktaları gibi seçenekleri de tüketiciye sunmaya başladı. Evet daha ucuz alıp üç gün bekleyen bir tüketici kitlesi ama aynı zamanda iki saat içerisinde ürünün elinde olmasını daha çok önemseyen ve bunun için ekstra ödeme yapacak bir kitle de bulunuyor. Burada bizlere düşen görev tüketiciyi iyi dinlemek ve onların ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmak."  Emre Ekmekçi, geçtiğimiz yıl Türkiye'de perakende sektörü içerisinde e-perakendenin yüzde 5,3'lük bir pay aldığını anımsatarak, bu oranın gelişmekte olan sektörlerde bile 5,9 seviyelerinde bulunduğunu, gelişmiş ülkelerde ise yüzde 11'in üzerinde gerçekleştiğini dile getirdi. AA

 

Bu haberler de ilginizi çekebilir