• DOLAR 34.573
  • EURO 36.037
  • ALTIN 3009.755
  • ...
Engellilere yerinde hizmet
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Engelli vatandaşlara önemli bir kolaylık sağladıklarını, hizmeti ayaklarına götürdüklerini belirten Şentürk, talep etmeleri durumunda nüfus işlemlerini bizzat engellilerin bulunduğu yere götürüp hallettiklerini söyledi.

Yeni kimlik konusunda bilgilendirmede bulunan Şentürk, Batman nüfusunun yarısından fazlasının yeni kimliklerine kavuştuklarını vurguladı. E-devlet uygulamasının yürürlüğe girmesinden sonra nüfus işlemlerinin son derece kolaylaştığını, nüfus dairesinin yükünün büyük oranda hafiflediğini vurgulayan Şentürk, isteyen vatandaşların nüfus kayıt örneğini, yerleşim yeri belgesini (ikametgâh) ve adres bilgileri raporunu (tarihçeli) e-devlet üzerinden alabileceğini ifade etti.

"Halkın yarısından fazlası yeni kimliklere kavuştu"

Nüfus dairelerine yeni kimlik başvurularının başlamasından bu yana Batman halkının yarısından fazlasının yeni kimliklerine kavuştuğunu belirten Şentürk, "Batman ilinin genel toplam nüfusu 599 bin 103'tür. İl bazından bugüne kadar 315 bin 414 kimlik kartı müracaatı alınmıştır. Bu da toplam nüfusun yüzde 52,65 oranına denk gelmektedir. Müracaatların alınmaya başlamasından itibaren işlemler 5-15 dakika sürmekte olup, kimlik kartları müracaattan 2-5 gün gibi kısa bir sürede PTT ile adrese teslim edilmektedir." dedi.

Engelli vatandaşlara yönelik hizmet çalışmalarından da bahseden Şentürk, "Ağır engelli olduğunu belgeleyen kişilerin başvuruları alınıp yerinde hizmet imkânı da sağlanmaktadır. Bu konuda nüfus müdürlüğümüzün mobil ekipleri var. Hizmeti, engelli vatandaşlarımızın ayağına götürüyoruz." diye konuştu.

"Sürücü belgesi ve pasaport başvurularını da alıyoruz"

Pasaport ve sürücü belge alımının nüfus dairelerine devredildiğini hatırlatan Şentürk, şunları söyledi:

"2 Nisan 2018 tarihinden itibaren sürücü belgelerinin nüfus müdürlüklerine devredilmesiyle bugüne kadar toplam 27 bin 19 başvuru yapılmış olup Hasankeyf ilçesi haricinde bütün ilçelerden sürücü belgesi müracaatları alınmaya başlanmıştır. Pasaportlarda da bugüne kadar toplam 8 bin 529 başvuru yapılmış olup Hasankeyf ilçesi haricinde bütün ilçelerden pasaport müracaatları alınmaya başlanmıştır."

"E-devlet, yükümüzü büyük ölçüde hafifletti"

Nüfus dairelerinde yapılan birçok işlemin artık e-devlet üzerinde de yapılabildiğini vurgulayan Şentürk, "Tüm kamu kurum ve kuruluşlar, vatandaştan belge talep etmediği gibi vatandaş da nüfus müdürlüklerine gelmeden nüfus kayıt örneğini, yerleşim yeri belgesini (ikametgâh) ve adres bilgileri raporunu (tarihçeli) e-devlet üzerinden alabilmektedir. Bu uygulama sayesinde yüzde 90 gibi bir oranda nüfus müdürlüklerindeki yoğunlukta bir düşüş yaşanmaktadır. Ayrıca geçici kimlik belgesi ve geçici sürücü belgeleri için de e-devlet üzerinden hizmet verilmektedir." ifadelerini kullandı. (Mehmet Fatih Akgül-İLKHA)



Bu haberler de ilginizi çekebilir