• DOLAR 34.547
  • EURO 36.015
  • ALTIN 3005.461
  • ...
İmam hatip öğrencilerinin başarısı göz doldurdu
Google News'te Doğruhaber'e abone olun.  Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Liselere Geçiş Sınavı (LGS) kapsamında 1 Haziran'da yapılan merkezi sınavda 565 öğrenci, bütün soruları doğru yanıtlayarak 500 tam puan aldı. Bu öğrencilerin 24'ünü imam hatip ortaokulu öğrencileri oluşturuyor.

Bu yıl ikincisi gerçekleştirilen merkezi sınava bir milyon 29 bin 555 öğrenci katıldı. 565 öğrenci, sınavın her iki oturumundaki tüm sorulara doğru cevap vererek tam puan aldı. Öğrencilerin yüzde 12,87'si ise 400-500 puan aralığında bulunuyor.

Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Fen Lisesi, Anadolu Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi ile özel okullar için yarışıp birinci gelen öğrencilerden 24'ü imam hatip ortaokullarından çıktı. İmam Hatip Ortaokul mezunlarının bu başarısı dikkat çekti.

Yükseköğretime geçişteki katsayı uygulamasının değiştirilmesinden sonra imam hatip okullarına olan talep her geçen gün artarken, özellikle bu okullarda eğitim öğretim gören öğrencilerin başarısı göz dolduruyor.

28 Şubat uygulamalarıyla büyük bir darbe alan imam hatip okulları, son yıllarda gösterdiği başarılarıyla dikkat çekiyor. Toplumun manevi alandaki en önemli ihtiyacını karşılayan imam hatip okulları, Türkiye’nin en başarılı okulları haline geldi.

Türkiye geneli 565 öğrenci LGS'den 500 tam puan alarak birinci olurken, Gaziantep'ten ise 17 öğrenci 500 tam puan alarak birincilik elde etti. Gaziantep’te de 17 öğrenciden 2’sinin imam hatipli öğrencilerden oluşması takdirle karşılandı. Bununla birlikte kentte onlarca imam hatip öğrencisi 400-500 puan aralığında yer aldı.

Şehit Hüseyin Gümüş İmam Hatip Ortaokulundan "çifte" başarı

Gaziantep’te Şehit Hüseyin Gümüş İmam Hatip Ortaokulu’nun iki öğrencisi, LGS’de tüm soruları doğru yanıtlayarak tam puan aldı.

Şehit Hüseyin Gümüş İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Ümit Sarıca, İLKHA’ya yaptığı açıklamada, bu başarının bir tesadüf olmadığını söyledi.

Okullarının 3 yıldır hizmet vermesine rağmen önemli başarı elde ettiğini söyleyen Sarıca, Gaziantep’te imam hatip ortaokullarının özellikle son iki yıldır il birincisi olarak çok büyük bir başarıya imza attığını belirtti.

Sarıca, “Şehit Hüseyin Gümüş İmam Hatip Ortaokulu, bu yıl 500 tam puan üzerinden okul ortalaması ile 396 ortalamayı yakaladı. Okul olarak 68.7 ortalamaya sahibiz. Bu da çok büyük bir başarıdır. Türkiye genelinde 656 tane birinci var. Bunun 17 tanesi Gaziantep’ten çıktı. 2 tanesinin Şehit Hüseyin Gümüş İmam Hatip Ortaokulu’ndan çıkması da imam hatipler adına gurur vericidir.” dedi.

 “İmam hatip okulunda okumak bir ayrıcalıktır”

Şehit Hüseyin Gümüş İmam Hatip Ortaokulu’ndan mezun olan ve LGS’de de 500 tam puan alan Ömer Faruk Öztürk ise, imam hatip okulunda okumanın bir ayrıcalık olduğunu söyledi.

Bir imam hatipli olarak Türkiye birincileri arasında yer aldığı için çok sevinçli olduğunu belirten Öztürk, sınavdaki başarısı ile ilgili ise, yerinde ve etkin çalışmanın başarıyı getirdiğini belirterek, şunları söyledi:

“Sınava çalışırken bol bol kitap okudum. Sınava hazırlanırken bence en önemlisi kitap okumaktır. Çok ders çalışmak değil de yerinde, etkili çalışmak lazım. Çünkü çok ders çalışınca dersten bunalabiliyoruz veya dersten bir şey anlamıyoruz. Severek ders çalışmak lazım. Önceleri ders çalışmayı pek fazla sevmiyordum. Gittiğim etütte rehber öğretmenimiz, bize severek ders çalışmamızı tavsiye etmişti ve ben de severek ders çalıştım. Öğrenci sevmeyerek ve gönülsüz ders çalışırsa başarılı olamaz. İmam hatip okulunda okumak bir ayrıcalıktır.”

Aynı okuldan mezun olan ve LGS’de 500 tam puan alan Abdulkadir Koçak da sınava hazırlık sürecinde öğretmenlerinin ve ailesinin çok yardımcı olduğunu kaydetti.

“Manevi anlamda güzel bilgiler elde ediyoruz”

Koçak, “Allah’ın inayetiyle başardım ve birinci oldum. Sınavdan çıktığımda çok da emin değildim. Daha sonra sınav sorularını kontrol ettiğimde yanlışımın çıkmadığını gördüm. Sınav sonuçları açıklandıktan sonra birinci olduğumu öğrenince çok sevindim. Sevincimi annem, babam ve arkadaşlarımla paylaştım. Hedefim; sayısal, tıp ve matematik alanında gidebileceğim en yüksek yerlere ulaşmaktır. İmam hatip öğrencisi olarak manevi anlamda güzel bilgiler elde ediyoruz. Bu şekilde maneviyatımızı güçlendiriyoruz, sağlamlaştırıyoruz. Böylece sonradan gittiğimiz yerlerde çok çabuk fark edilip, başka insanlar tarafından da takdir edilebiliyoruz. Ama bunu sadece takdir edilmek için değil, Rabbimizin rızasını kazanmak için yapıyoruz.” dedi.

“İmam hatiplilerin başarılı olabileceğini gösterdim”

Mütercim Asım İmam Hatip Ortaokulu’ndan mezun olan ve 493 puan alan Sena Bayar da “Matematik dersinde bir yanlış yaptığım için 493 puan aldım. Ama yine de başarılı olduğumu düşünüyorum ve bir imam hatipli olarak güzel bir yere geldiğimi düşünüyorum. 500 puan alamasam da imam hatiplilerin başarılı olabileceğini gösterdim. İmam hatip öğrencisi olmak kesinlikle büyük bir ayrıcalıktır. Çünkü hem maddi hem de manevi duygularımızı pekiştiriyoruz. Biz de diğer okullardaki öğrencilerin aldığı dersleri alıyoruz. Artı olarak dinimizi ve kültürümüzü daha yakından tanıma imkânı elde ediyoruz. İmam hatip ile diğer okullar arasında bu anlamda bir fark var. Arkadaşlarıma da imam hatip okulunda eğitim görmelerini tavsiye ediyorum. Sınava çok iyi hazırlandım, 500 tam puan bekliyordum. Ama bir yanlıştan dolayı 500 tam puan alamadım. Öğretmenlerimden de bu konuda çok destek aldım. Öğretmenlerin hakkı asla göz ardı edilemez. Öncelikle güzel bir lisede okumak istiyorum. Liseden sonra da mühendislik okumak istiyorum.” diye konuştu.

Mehmet Görmez İmam Hatip Ortaokulu’ndan mezun olan ve 493 puan alan Sadık Ali Göv ise, sınava çok iyi hazırlandığını belirterek, birinciliği sadece bir soru ile kaçırdığını ancak yine de büyük bir başarı elde ettiğini söyledi. (İbrahim Koçyiğit-İLKHA)

Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Bu haberler de ilginizi çekebilir