Yeni İpek Yolu projesinde hedef: ‘kazan-kazan’
Yeni İpek Yolu olarak da adlandırılan Kuşak ve Yol Girişimi hakkında UA Bakanı Turhan, “Dünya genelinde 65’ten fazla ülkeyi kapsayan girişim, yaklaşık 40 milyon kilometrekarelik bir alanı ve dünya nüfusunun 4,5 milyarını kapsayan devasa bir projedir. Bu nedenle ikili, çok taraflı ve bölgesel iş birliklerinden istifade edecek ülkeler için bu girişimin ‘kazan-kazan’ anlayışıyla hayata geçirilmesi büyük önem arz etmektedir” dedi.
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye'yi Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan’ın temsil ettiği Uluslararası Ulaştırma Forumu (ITF), Almanya'nın Leipzig kentinde başladı. Turhan, forumda Uluslararası Yol Federasyonu ile Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ) tarafından düzenlenen “Kuşak ve Yol: Avrasya’da Sürdürülebilir Ulaştırma ve Büyüme için Bağlantı Kurulması” etkinliğine ana konuşmacı olarak katıldı.
"KUŞAK VE YOL GİRİŞİMİ DÜNYA NÜFUSUNUN 4,5 MİLYARINI KAPSAYAN DEVASA BİR PROJE"
Turhan, bir ulaştırma koridorunun başarısının tüm güzergâh ülkeleri için ekonomik kalkınmanın yolunu açması olduğunu belirterek, şöyle devam etti: “Bu nedenle biz, Asya ve Avrupa arasında çok modlu ulaştırma altyapı bağlantıları, enerji nakil hatları ve telekomünikasyon şebekelerinin tesisini öngören Kuşak ve Yol Girişimini bu bağlamda değerlendiriyoruz. Dünya genelinde 65’ten fazla ülkeyi kapsayan girişim, yaklaşık 40 milyon kilometrekarelik bir alanı ve dünya nüfusunun 4,5 milyarını kapsayan devasa bir projedir. Bu nedenle ikili, çok taraflı ve bölgesel iş birliklerinden istifade edecek ülkeler için bu girişimin ‘kazan-kazan’ anlayışıyla hayata geçirilmesi büyük önem arz etmektedir.”
TÜRKİYE ÖZEL COĞRAFİ KONUMUYLA İPEK YOLU COĞRAFYASININ ÖNDE GELEN ÜLKELERİNDEN
Asya ve Avrupa’nın kesişme noktasında bulunan Türkiye’nin özel coğrafi konumuyla İpek Yolu coğrafyasının önde gelen ülkelerinden birisi olduğuna işaret eden Turhan, “Kuşak ve Yol Girişimi’nin, Türkiye’nin Hazar geçişli ‘Orta Koridor’ projesiyle bütünleşiyor olmasından büyük memnuniyet duyuyoruz.” ifadesini kullandı. Turhan, Avrasya bağlantılarının tesisine yönelik olarak ihtiyaç duyulan yatırımlarda, ortak finansman mekanizmalarının hayata geçirilmesine de önem verdiklerini vurgulayarak, Türkiye’nin Asya Altyapı Yatırım Bankası'nın kurucuları arasında bulunduğunu, yönetimde 2,6 milyar dolar sermaye katkı payı ve yüzde 2,48 oy hakkı ile yer aldığını anlattı. Türkiye’nin son 16 yıldır ulaştırma politikalarının bölgesindeki ulaştırma koridorlarına yönelik tamamlayıcı ve kapsayıcı bir bakış açısına dayandığına işaret eden Turhan, “Ulaştırma altyapılarımızı iyileştirmek, bu ağları genişletmek ve uluslararası taşımacılık güzergahlarındaki eksik bağlantıları tamamlamak üzere son 16 yılda 537 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. Bunu yaparken, kamu kaynaklarıyla sınırlı kalmayarak yap-işlet-devret mekanizmasını etkin olarak kullandık ve dev projeler tamamladık.” bilgisini paylaştı.
TÜRKİYE VE ÇİN DEMİRYOLU HATLARININ İNŞASI İÇİN FİNANSMAN ANLAŞMASI PLANLIYOR
Uluslararası Ulaştırma Forumu’na 70'den fazla ülkeden yaklaşık 40 bakan, bin delege katılıyor. 24 Mayıs’a kadar sürecek Forum’da 80’dan fazla etkinlikte yeni ticaret yollarından otomobillerin bağlantılarına kadar birçok konu masaya yatırılacak. Bakan Turhan, Uluslararası Yol Federasyonu ile KEİ tarafından düzenlenen “Kuşak ve Yol: Avrasya’da Sürdürülebilir Ulaştırma ve Büyüme için Bağlantı Kurulması” etkinliğine katıldıktan sonra bir Çinli gazetecinin Çin ile Türkiye arasında demiryolu hatları inşasına yönelik sorusunu cevaplandırdı. Turhan, “Türkiye ile Çin arasında demiryolu hatlarının inşası amacıyla bir finansal anlaşması imzalamayı planlıyoruz.” ifadesini kullandı.