Hedef 90 milyon
THY Genel Müdür Yardımcısı Abdulkerim Çay Türk Hava Yollarının bu yıl 75 milyon yolcu taşıdığını bu yılki hedeflerinin 90 milyon yolcuya ulaşmak olduğunu kaydetti.
İGA, THY ve Boğaziçi Üniversiteliler Derneği iş birliğiyle düzenlenen panelde konuşan Çay, THY'nin şu anda 124 ülkeye ve 311 nokta uçtuğunu kaydederek, hem yolcu hem de kargo açısından dünyada en fazla noktaya uçan havayolu şirketi olduklarını söyledi.
THY'nin Türkiye'nin en değerli markalarından olduğunu dile getiren Çay, dünyada havacılıkta marka bilinirliğinde ikinci sırada yer aldıklarını ifade etti.
Çay, THY'nin ülke ekonomisine katkısından bahsederek, en fazla hizmet ihracatı sağlayan bir havayolu şirketi olduklarını, ciddi bir insan kaynaklarının bulunduğunu anlattı.
Geçen yıl havacılık sektörünün yüzde 6 büyümeyle 4,3 milyar yolcu sayısına ulaştığını, bu yıl rakamın 4,6 milyar yolcuya çıkmasının beklendiğini ifade eden Çay, "THY'ye baktığımızda ise 2018'de 75 milyon yolcu taşıdı. Bu sene de hedefimiz yaklaşık 90 milyon yolcu." diye konuştu.
Çay, daha önce operasyon yaptıkları Atatürk Havalimanı'ndan taşındıkları İstanbul Havalimanı'nın kendilerine sunduğu yüksek kapasiteyle büyüme hedeflerini daha iyi gerçekleştirebileceklerini anlattı.
- "Havalimanının ekonomik hacmi GSMH'mizin yüzde 5'ine ulaşacak"
Boğaziçi Üniversiteliler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Fehim Paluluoğlu ise, üniversitenin akademi dünyasına sunduğu katkılardan bahsederek, derneğin faaliyetlerini anlattı.
Havalimanlarının ekonomiye katkısına değinen Paluluoğlu, "İstanbul Havalimanı, 2025 yılı itibarıyla gayri safi milli hasılamızın yüzde 5'ine tekabül eden ekonomik hacme ulaşacak. Bu hacme ulaşmada, sadece yolcu taşımacılığı değil kargo kapasitesinin de katkısı olacak." diye konuştu.
Havalimanı sayesinde kargo taşımacılığında dünyanın sayılı ülkelerinden olacaklarını dile getiren Paluluoğlu, etkinlikte havalimanının ekonomiye katkısının akademik olarak da ele alacağını bildirdi.