Memur, Vatandaşa `Rica Ederim` Demeyecek
Resmi Yazışma yönetmeliğinin tümden değiştirilmesi düşünülmektedir. Yönetmelik Taslağı bugün yayımlandı. Taslakta en dikkat çeken bölüm, Devletin vatandaşa olan bakışıyla ilgili bölümüdür. Bugüne kadar, kamu kurumları, bir üst makam olarak, gerçek kişilere yazı yazarken, yazıyı "Rica ederim" şeklinde bitirmekteydi. Bu düzenleme değiştiriliyor.
RESMİ YAZIŞMA KURALLARINDA YAPILMASI DÜŞÜNÜLEN DEĞİŞİKLİKLER
Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan 2004 tarihli Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmeliğin tümden değiştirilmesi düşünülmektedir. Hazırlanan yeni yönetmelik taslağını görmek için tıklayınız.
Memurlar.net olarak, tespit edebildiğimiz değişiklikler şu şekildedir:
1- Yeni düzenleme, elektronik ortamda yapılacak resmi yazışmaları da kapsamaktadır.
2- Belgeler, eskiden olduğu gibi A4 boyutundaki kağıda dökülecektir. Ancak gerek görülmesi halinde A5 boyutundaki kağıda da çıktı alınabilecek.
3- Üst yazının ekini oluşturan belgelerde kağıdın her iki yüzü de kullanılabilecektir.
4- Yazışmalarda yine Times New Roman yazı tipi ve 12 punto kulanıllacak.Ama zorunlu hallerde harf büyüklüğü 9`a kadar düşürülebilecektir.
5- Yazı alanında metin kısmı dışında, kalın harf kullanılmayacak.
6- Tarihlerde (/) işareti yerine artık nokta kullanılacak.
7- İmza atarken "Yerine" veya "Y." gibi ibareler kullanılmayacak. "...Adına" veya "... Vekili" ibareleri kullanılacaktır.
8- Parafın, kişinin adı ve soyadının ilk harflerinin el yazısıyla yazılması şeklinde olduğu belirtilmiştir. Bu tanım ilk kez yapılmaktadır.
9- Gerçek kişilerle yazışmalarda artık "rica ederim" ifadesi kullanılmayacak. Resmi yazı, "Saygılarımla", "İyi dileklerimle" gibi saygı ifade eden ibarelerle bitirilecek.
memurlar.net