Zeus Öğretilerine Eğitim Camialarından Sert Tepki
İlköğretim 8. Sınıf Türkçe kitabında hikaye adı altında Zeus ve diğer mitolojik unsurların anlatılmasına tepki gösteren Van`daki eğitim camialarından İkra-Der ve Eğitim Bir-Sen, halkının çoğunluğu Müslüman olan bir ülkede çok tanrılı öğretilerin anlatılmasının vahim bir durum olduğuna dikkat çektiler.
VAN- Dün ulusal bir gazete, ilköğretim 8`inci sınıf Türkçe ders kitabında öğrencilere hikaye adı altında Zeus ve diğer mitolojik unsurların tek tek tanıtılıyor olmasını skandal olarak yorumlamıştı.
Kitabın ilk konusu olan `Meraklı Pandora ve Konuşan Sandık` başlıklı hikaye tamamen bir Yunan Mitolojisini anlatılırken Epimetheus ile karısı Pandora`nın hikayesinin anlatıldığı kitapta öğrencilerin bilinç altına sözümona Haber Tanrısı Hermes ve tanrılar tanrısı olarak söz edilen Zeus`un öğretilerinin yerleştirilmesi, Van`daki eğitim camialarının tepkisine neden oldu.
Konu ile ilgili İLKHA`ya konuşan İkra Eğitim Sağlık Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği yönetim kurulu üyesi Yusuf Türk ile Eğitim Bir-Sen Van şube Başkanı Süleyman Şakar, halkının çoğunluğu Müslüman olan bir ülkede çok tanrılı öğretilerin anlatılmasının vahim bir durum olduğunu ifade ettiler.
Konu ile ilgili İLKHA`ya konuşan İkra Eğitim Sağlık Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği yönetim kurulu üyesi Yusuf Türk ile Eğitim Bir-Sen Van şube Başkanı Süleyman Şakar, halkının çoğunluğu Müslüman olan bir ülkede çok tanrılı öğretilerin anlatılmasının vahim bir durum olduğunu ifade ettiler.
Biran Önce Önlemlerin Alınması Gerekir
Çocukların beyninin bu gibi saçma öğretilerle kirletildiğini söyleyen İkra-Der yönetim kurulu üyesi Yusuf Türk, biran önce konu hakkında önlem alınması gerektiğini belirterek, "Halkının yüzde 90`ından fazlası Müslüman olan bir ülkede ortaokul 4. Sınıf öğrencilerinin Türkçe ders kitabında mitolojik Yunan tanrısı Zeus`un öğretileri anlatılıyor. Bir hayal ürünü olan bir Yunan tanrısı Zeus`un öğretileri ile başlayan bu öğretiler, bununla kalınmayıp öğrencilere kendilerini tanrı yerine koyup bir değerlendirme yapılması istenilmiştir. Çocuklarımızın beyinlerini bu saçma öğretilerle kirlenmekte kesinlikle yanlış bir metoda başvurulduğu görülmektedir. Bir an önce bu konu hakkında önlemlerin alınması gerekir" dedi.
Çocukların beyninin bu gibi saçma öğretilerle kirletildiğini söyleyen İkra-Der yönetim kurulu üyesi Yusuf Türk, biran önce konu hakkında önlem alınması gerektiğini belirterek, "Halkının yüzde 90`ından fazlası Müslüman olan bir ülkede ortaokul 4. Sınıf öğrencilerinin Türkçe ders kitabında mitolojik Yunan tanrısı Zeus`un öğretileri anlatılıyor. Bir hayal ürünü olan bir Yunan tanrısı Zeus`un öğretileri ile başlayan bu öğretiler, bununla kalınmayıp öğrencilere kendilerini tanrı yerine koyup bir değerlendirme yapılması istenilmiştir. Çocuklarımızın beyinlerini bu saçma öğretilerle kirlenmekte kesinlikle yanlış bir metoda başvurulduğu görülmektedir. Bir an önce bu konu hakkında önlemlerin alınması gerekir" dedi.
Ortada Bir Çelişki Var
4+4+4 ile başlayan yeni eğitim sisteminde olumlu çalışmaların yapıldığını söyleyen Türk, "İçerik itibariyle böyle bir durumla karşılaşmamız bizi şaşırtmıştır. Bizim çocuklarımıza anlatacağımız başka bir öğreti kalmadı mı ki bunlar öğretiliyor ve Rabbi, bir olan bu çocuklara tanrılar denilerek kitapta ders veriliyor. Bir yandan eğitime eklenen ve olumlu karşılanan Kuran, Siyer ve Temel Dini Bilgiler derslerinin yanında böyle konuların işlenmesi bir çelişkinin olduğunu göstermektedir. Çocukların, bu şekilde zihinlerinin gelişecekleri düşünülüyorsa; aksine çocuklar için çok tehlikeli sonuçlar doğması muhtemeldir. Dindar neslin dini İslam`dır. Dolayısıyla İslam anlatılmalı, İslami hikayeler anlatılmalı, çocuklardan kendilerini bir Müslüman`ın, bir sahabenin yerine koyup soruları cevaplaması gerekir; tanrılar yerine bırakarak değil" ifadelerini kaydetti.
4+4+4 ile başlayan yeni eğitim sisteminde olumlu çalışmaların yapıldığını söyleyen Türk, "İçerik itibariyle böyle bir durumla karşılaşmamız bizi şaşırtmıştır. Bizim çocuklarımıza anlatacağımız başka bir öğreti kalmadı mı ki bunlar öğretiliyor ve Rabbi, bir olan bu çocuklara tanrılar denilerek kitapta ders veriliyor. Bir yandan eğitime eklenen ve olumlu karşılanan Kuran, Siyer ve Temel Dini Bilgiler derslerinin yanında böyle konuların işlenmesi bir çelişkinin olduğunu göstermektedir. Çocukların, bu şekilde zihinlerinin gelişecekleri düşünülüyorsa; aksine çocuklar için çok tehlikeli sonuçlar doğması muhtemeldir. Dindar neslin dini İslam`dır. Dolayısıyla İslam anlatılmalı, İslami hikayeler anlatılmalı, çocuklardan kendilerini bir Müslüman`ın, bir sahabenin yerine koyup soruları cevaplaması gerekir; tanrılar yerine bırakarak değil" ifadelerini kaydetti.
Genç Dimağların Kafası Karıştırılmak İsteniyor
Eğitim Bir-Sen Van şube Başkanı Süleyman Şakar ise yapılan uygulamanın çok yanlış bir şey olduğunu belirterek genç dimağların kafasının karıştırılmak istendiğini söyledi. Kitabı okuyan çocuklarda "Acaba birçok tanrı mı var?" sorusunu akıllara getirdiğini söyleyen Şakar, "Bir İslam ülkesinde, bugünkü siyasi iktidarda böyle bir kitapta Zeus`un öğretileri varsa bunun kaldırılması gerekiyor" dedi.
Eğitim Bir-Sen Van şube Başkanı Süleyman Şakar ise yapılan uygulamanın çok yanlış bir şey olduğunu belirterek genç dimağların kafasının karıştırılmak istendiğini söyledi. Kitabı okuyan çocuklarda "Acaba birçok tanrı mı var?" sorusunu akıllara getirdiğini söyleyen Şakar, "Bir İslam ülkesinde, bugünkü siyasi iktidarda böyle bir kitapta Zeus`un öğretileri varsa bunun kaldırılması gerekiyor" dedi.
İnanç konusunda Türkiye`nin yavaş yavaş Avrupalılaştırmak istendiğine dikkat çeken Şakar, "Gençliğimizi elimizden alarak çok şuursuz, bilinçsiz bir gençlik yetiştirmek istiyorlar. Bunlar planlı işlerdir; ama siyasi iktidarın buna alet olması zorumuza gidiyor. Bence bu olay Milli Eğitim Bakanımızın gözünde kaçmıştır. Bunu en kısa zaman da Milli Eğitim Bakanlığı`na bildireceğim" şeklinde konuştu. (Fırat Arslan-İLKHA)