Sigaraya Reklam Yasağı Var, Alkole Neden Yok?
Medeniyetler Gençliği Batman İl Koordinatörü Yahya Koyun, alkol reklamlarının yasaklanmamasına tepki gösterdi.
BATMAN - Medeniyetler Gençliği Batman İl Koordinatörü Yahya Koyun, Türkiye`de alkolün yasaklanması ile ilgili bir yazılı açıklama yaptı.
Alkol tüketimi hızla artarken Türkiye`de konuyla ilgili politika üretilmemesi sivil toplum örgütlerini tedirgin ettiğini belirten Yahya Koyun, "Ne yazık ki günümüzde alkol kullanım yaşının ilkokula kadar düştüğünü görmekteyiz, içkinin televizyonlarda ve gazete sayfalarında özendirilmesini şiddetle kınıyor ve biran evvel yaptırımlarda bulunulmasını bekliyoruz" dedi.
Sigara`da Yasak Varken, Alkole Neden Yok
Dizi ve filmlerde alkolün, hiçbir engellemeye tabi tutulmadan rahatça kullanılmasını `tam bir aymazlık` olarak nitelendiren Koyun, "Sinema ve dizilerde alkol kullanmak normal bir şeymiş gibi gösterilmesinin gayri ahlaki olduğunu düşünüyoruz. Alkolün çarşaf çarşaf reklamı gazetelerde yapılıyor. Sigarada bu kadar yasak varken alkolde neden yok?" diye sordu.
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) yetkililerinin alkol reklamlarında uyulması gereken hususların olduğunu, kanunda kesin bir yasak olmadığını belirten Koyun, "Alkol reklamlarının tamamen yasaklanması için Meclis`ten karar çıkması gerektiğini ifade eden yetkililer, mevcut mevzuatta böyle bir durumun olmadığını ve böyle bir kanunun Parlamento`nun idaresine kaldığını belirtiyor" dedi.
Koyun, "Meclis Araştırma Komisyonu`nun isteği üzerine Türkiye İstatistik Kurumu`nun 2007 yılında 60 ilde 26 bin öğrenci üzerinde yaptığı ankete göre sigara kullanım oranı 15,6. Alkol kullanım oranı ise 16,5. öğrenciler arasında alkol kullanım oranının sigarayı geçmiş olmasını vahim bir çelişki olduğunu belirtiyoruz. Türkiye`de alkol politikalarının biran önce gözden geçirilmesi lazım... Çocukların ve gençlerin alkolden korunması için mutlaka ciddi önlemler alınmalı ve yaptırımlar uygulanmalıdır" ifadelerini kullandı.
Dünya Alkolle Yüzleşirken Türkiye Üstünü Örtüyor
Rusya`da saat 22.00`den sabah: 10.00′a kadar alkol satışının yasak olduğunu belirten Koyun, "Amerika`da Central Park`a alkollü olduğu anlaşılan insanlar alınmıyor. 2006′da İngiltere`de hazırlanan bir rapora göre alkolün neden olduğu sağlık, sosyal ve adli suçlara bağlı olarak Avrupa`da 270 milyar Euro zarar söz konusu. Türkiye`de ise bu konuda henüz kapsamlı bir çalışma bulunmuyor. 2004 yılında alkolü tekelden çıkarıp özelleştiren ve serbest piyasa ekonomisine geçen Türkiye, 8 yıl geçmesine rağmen yasal düzenleme yapmadı. O dönemde alkollü içecek sayısı 891 adet iken bugün sayı 7 bin 500′e yükseldi" diyerek tepkigösterdi.
Koyun açıklamasının sonunda, "Medeniyet Gençliği olarak parlamentoda grubu bulunan tüm siyasi partilere, Sağlık Bakanlığı, Adalet Bakanlığı ve Sanayi Ticaret bakanlığının ivedilikle konu ile ilgili yasa çalışmalarını tamamlayarak alkol reklamlarının yasaklanmasını talep ediyor ve Sivil toplum kuruluşlarının konu ile ilgili gündem oluşturmalarını talep ediyoruz" dedi.
Alkol tüketimi hızla artarken Türkiye`de konuyla ilgili politika üretilmemesi sivil toplum örgütlerini tedirgin ettiğini belirten Yahya Koyun, "Ne yazık ki günümüzde alkol kullanım yaşının ilkokula kadar düştüğünü görmekteyiz, içkinin televizyonlarda ve gazete sayfalarında özendirilmesini şiddetle kınıyor ve biran evvel yaptırımlarda bulunulmasını bekliyoruz" dedi.
Sigara`da Yasak Varken, Alkole Neden Yok
Dizi ve filmlerde alkolün, hiçbir engellemeye tabi tutulmadan rahatça kullanılmasını `tam bir aymazlık` olarak nitelendiren Koyun, "Sinema ve dizilerde alkol kullanmak normal bir şeymiş gibi gösterilmesinin gayri ahlaki olduğunu düşünüyoruz. Alkolün çarşaf çarşaf reklamı gazetelerde yapılıyor. Sigarada bu kadar yasak varken alkolde neden yok?" diye sordu.
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) yetkililerinin alkol reklamlarında uyulması gereken hususların olduğunu, kanunda kesin bir yasak olmadığını belirten Koyun, "Alkol reklamlarının tamamen yasaklanması için Meclis`ten karar çıkması gerektiğini ifade eden yetkililer, mevcut mevzuatta böyle bir durumun olmadığını ve böyle bir kanunun Parlamento`nun idaresine kaldığını belirtiyor" dedi.
Koyun, "Meclis Araştırma Komisyonu`nun isteği üzerine Türkiye İstatistik Kurumu`nun 2007 yılında 60 ilde 26 bin öğrenci üzerinde yaptığı ankete göre sigara kullanım oranı 15,6. Alkol kullanım oranı ise 16,5. öğrenciler arasında alkol kullanım oranının sigarayı geçmiş olmasını vahim bir çelişki olduğunu belirtiyoruz. Türkiye`de alkol politikalarının biran önce gözden geçirilmesi lazım... Çocukların ve gençlerin alkolden korunması için mutlaka ciddi önlemler alınmalı ve yaptırımlar uygulanmalıdır" ifadelerini kullandı.
Dünya Alkolle Yüzleşirken Türkiye Üstünü Örtüyor
Rusya`da saat 22.00`den sabah: 10.00′a kadar alkol satışının yasak olduğunu belirten Koyun, "Amerika`da Central Park`a alkollü olduğu anlaşılan insanlar alınmıyor. 2006′da İngiltere`de hazırlanan bir rapora göre alkolün neden olduğu sağlık, sosyal ve adli suçlara bağlı olarak Avrupa`da 270 milyar Euro zarar söz konusu. Türkiye`de ise bu konuda henüz kapsamlı bir çalışma bulunmuyor. 2004 yılında alkolü tekelden çıkarıp özelleştiren ve serbest piyasa ekonomisine geçen Türkiye, 8 yıl geçmesine rağmen yasal düzenleme yapmadı. O dönemde alkollü içecek sayısı 891 adet iken bugün sayı 7 bin 500′e yükseldi" diyerek tepkigösterdi.
Koyun açıklamasının sonunda, "Medeniyet Gençliği olarak parlamentoda grubu bulunan tüm siyasi partilere, Sağlık Bakanlığı, Adalet Bakanlığı ve Sanayi Ticaret bakanlığının ivedilikle konu ile ilgili yasa çalışmalarını tamamlayarak alkol reklamlarının yasaklanmasını talep ediyor ve Sivil toplum kuruluşlarının konu ile ilgili gündem oluşturmalarını talep ediyoruz" dedi.
(Veysi Rüzgar-İLKHA)