• DOLAR 32.442
  • EURO 34.792
  • ALTIN 2443.223
  • ...

MERSİN - Türkiye`nin ve özellikle Akdeniz Bölgesinin önemli gelir kaynaklarından narenciye meyvelerinde Türkiye mallarının imajının ön plana çıkarılarak markalaşması, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerine hız verilmesiyle yurtdışı talep, fiyat ve rekabet istikrarının sağlanması için çalışmalarda bulunan (NTG)-Narenciye Tanıtım Grubu,17-20 Eylül 2012 tarihlerinde düzenlenen World FoodMoscow 2012 - Moskova Uluslararası Gıda Fuarı`na 135 m2`lik stand ile katıldı.

 

Pazara girişte ve ihracatın artırılmasında önemli bir buluşma noktası olan fuara, Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı Ali Kavak, Başkan Yardımcısı Mustafa Türkmenoğlu, Narenciye Tanıtım Grubu Üyeleri Latif Ünal, Necdet Sin ve Atay İşimtekin katıldı.

1992 yılından bu yana her sene düzenlenen World FoodMoscow Gıda Fuarı; gıda sektöründeki distribütörlerin, üretici, ihracatçı, perakendeci ve toptancıların kendilerini tanıttıkları ve ürünlerini sergiledikleri uluslararası bir gıda fuarı. Bu yıl 21.`si gerçekleştirilen fuarda, ziyaretçi portföyünü ithalatçı, ihracatçı, süper market, lokanta yöneticileri, ticari firmalar, toptancılar, perakendeciler, satış ve pazarlama yöneticileri, tüketiciler, hükümet temsilcileri oluşturdu.

Moskova`dan NTG`ye Destek
Fuarın ilk günü Moskova Büyükelçisi Aydın Adnan Sezgin ile Moskova Ticaret Baş Müşaviri Atilla Kızılarslan NTG standını ziyaret ederek NTG`ye destek verdi ve NTG Başkanı Ali Kavak ve diğer ihracatçılarla görüşmelerde bulundu.

Bu yıl ortalama 70 ülkeden 60 bin civarında ziyaretçinin gezdiği World FoodMoscow Fuarı`nda NTG standında 4 günlük fuar süresince standı ziyarete gelen firmalar ile görüşülerek, firmalara NTG ve Türkiye`deki narenciye üretimi ile ihracatı hakkında bilgiler verilerek hazırlanmış olan; sektör, ürünler ve firmalar hakkında bilgiler içeren tanıtım kiti, CD, broşür ve kataloglar promosyon ürünleri ile birlikte verildi.

Narenciye ihracatının 1/3`ü Rusya`ya
Fuarla ile ilgili kısa bir değerlendirmede bulunan Ali Kavak, Rusya`nın Türkiye için öncelikli ve birinci sıradaki pazar olduğunu kaydederek, \"Türkiye`nin yılda 1,5 milyon ton olarak gerçekleşen narenciye ihracatının üçte birini Rusya`ya gerçekleştiriyoruz. Rusya`ya olan narenciye ihracatımızı artırmak, yeni fırsatlar yaratmak amacıyla katılmış olduğumuz World FoodMoscow 2012 Fuarı`nda ülkemizi 135 m2`lik bir stand ile temsil ettik. Fuar süresince Türk narenciyesinin güvenilir ve kaliteli bir şekilde Rusya pazarında yer almasına yönelik çalışmalarda bulunduk\" şeklinde konuştu. (Osman Öksüz - İLKHA)