• DOLAR 34.53
  • EURO 36.646
  • ALTIN 2920.28
  • ...
Seçmeli Dersler, Yetersiz Ama Önemli Bir Adım
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 
DİYARBAKIR- 2012-2013 Eğitim ve Öğretim döneminde okullarda Kur`an-ı Kerim ve Peygamberimizin hayatı dersinin seçmeli olarak müfredata konmasını İlke Haber Ajansı`na değerlendiren İmam Hatip Mezunları Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı İbrahim Gökdemir, seçmeli dersler konusunda Okul yöneticilerinin, velilerin ve sivil toplum kuruluşlarının işbirliği içerisinde olmaları gerektiğini vurguladı.
 
Okullarda Kuran-ı Kerim ve siyer derslerinin seçmeli olarak verilmesini yetersizliğine rağmen önemli bir adım olarak gördüklerini belirten Gökdemir, "2012-2013 Eğitim ve Öğretim döneminde okullarımızda Kur`an-ı Kerim ve Peygamberimizin hayatı dersinin seçmeli olarak müfredata konması yetersizliğine rağmen cumhuriyet kuruluşundan bu güne kadar halkımız için yapılmış önemli bir adım olarak görüyoruz. Çünkü Müslüman halkımız öz evladını okullara gönderirken Laik eğitim modeli çocuklarımıza yıllarca değerleri ile örtüşmeyen ve hatta dini değerleri ile çatışan bir eğitim programı enjekte ediyordu." dedi.
 
Laik Sistem Müslüman Çocuklarının Dini Değerlerini Yozlaştırdı
Batı patentli eğitim modellerinin insanlar arasında sevgi ve kardeşlik bağını körelttiğini kaydeden Gökdemir konuşmasını şöyle sürdürdü; "Toplumsal yozlaşmanın temelini oluşturan ve değerlerimizi hiçe sayan bu batı patentli eğitim modelleri çocuklarımızı birbirine kırdırtmış, insanlarımız arasındaki sevgi, kardeşlik, muhabbet, iyilik ve yardımseverlik duygularını köreltmişti. Bu eğitim programları ile bireyselciliği, çıkarcılığı, vurdumduymazlığı, nemelazımcılığı ve kişisel benliği öne çıkararak topluma ait erdemli ve güzel davranışları her geçen gün yitiren, sosyal dokuyu tahrip eden, ayrımcılığı ve bölücülüğü kürekleyen büyük bir yıkıma sebebiyet vermişti.
 
Müslüman halkımız yıllarca vergisini ödediği ve her türlü fedakârlığı gösterdiği halde maalesef laik sistem Müslüman halkın çocuklarına dinin değerlerini yozlaştıran ve uzaklaştıran bir anlayışla İslam`ın değerleri ile çocuklarımızı buluşmasını engellemişti."
 
Peygamberimizin Hayatı Her Müslüman İçin Vazgeçilmezdir
Ülkemizde Kur`an-ı Kerim ve Peygamberimizin Hayatı derslerinin zorunlu ders olarak okutulması gerektiğini söyleyen Gökdemir, "Yanlışın neresinden dönülürse kardır" misali bu eğitim ve öğretim döneminde "Kur`an-ı Kerim ve Peygamberimizin hayatı" derslerinin halkımızın % 98`inin Müslüman olduğu ülkemizde zorunlu ders olarak okutulması gerekirken, yetersizliğine rağmen seçmeli ders olarak okutulmasını bir kazanım olarak görüyoruz." dedi.
 
"İnsanlığa ait tüm erdemli ve güzel davranışları içinde barındıran Kur`an-Kerimin evrensel mesajı ve Peygamberimizin güzide hayatı, her Müslüman ve onun evladı için vazgeçilmezdir" diyen Gökdemir, "Hayat kaynağının temelini oluşturan bu iki hayat iksirini Müslüman halkımızın çocuklarından uzak tutmak her türlü bela ve musibetin kaynağını teşkil etmektedir" ifadelerine yer verdi.
 
Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı İşbirliği İçerisinde Olmalı
Derslerin etkin bir şekilde verilebilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı`nın işbirliği içerisinde hareket etmesi gerektiğinin altını çizen Gökdemir, "Milli Eğitim Bakanlığı bu iki dersin müfredatı ile Kur`an-ı Kerimin evrensel mesajını ve Peygamberimizin hayatını "en güzel örnek" niteliği ile çocuklarımıza buluşturmalı ve bu derslerde görev alan eğitimcilerin liyakatli, ehil olmaları hususunda seçici olmalıdır. Öğretmen yetersizliği bahanesinin arkasına sığınılmamalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı Diyanet İşleri Başkanlığı ile işbirliğine gidilerek bu derslerin etkili ve verimli şekilde çocuklarımıza öğretilmesi için gerekli hassasiyet gösterilmeli, gerekirse camilerde uygulamalı bir şekilde verilmelidir." dedi.
 
Veliler İbadet Bilinci İle Hareket Etmeli
Konuşmasında velilere de seslenen Gökdemir, "Velilerimiz ise; çocuklarını okullara gönderirken ibadet bilinci ile hareket etmeli, Kur`an-ı Kerim ve Peygamberimizin hayatı derslerini zorunlu dersmiş gibi algılamalı, mutlaka çocuklarına bu iki dersi okutmak için dilekçeyle gereken özeni göstermelidir. Bu iki dersi pekiştirecek ve aile ortamında paylaşılacak bir konumda tutmalıdır. Bunu ihmal ettiği sürece vebal ve sorumluluk altında olacağı unutulmamalıdır" ifadelerini kullandı.
 
Ders Seçimi Konusunda Vatandaşlara Kolaylık Sağlanmalıdır
Derslerin seçiminde idarecilerin vatandaşlara kolaylık göstermeleri gerektiğini belirten Gökdemir, "Ayrıca Milli Eğitim Müdürlükleri, okul yöneticileri ve öğretmenler bu dersin seçilmesi hususunda vatandaşlarımıza kolaylık göstermelidir. Bu derslerin önemine binaen, Okul İdaresi ve öğretmenler kurul toplantısında bu iki dersi seçmeli olarak kabul etmelidir. Kur`an-ı Kerim ve Peygamberimizin hayatı ve Arapça derslerini istemeyenlerden dilekçe almalıdırlar" dedi.
 
Derslerin Seçilmesi Konusunda STK`lar Etkin Rol Almalıdır
Sivil toplum kuruluşlarının okul aile birliklerinde etkin rol alması gerektiğini vurgulayan İmam Hatip Mezunları Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı İbrahim Gökdemir, "Başta Sivil toplum kuruluşlarımız, Sendikalar ve Diyanet camiası olarak; Kur`an-ı Kerim ve Peygamberimizin hayatı ve Arapça derslerinin okutulması için velilerimizi ve çocuklarımızı bilinçlendirmeli, ev-ev, kapı-kapı dolaşarak ayrıca camilerde konunun ehemmiyeti anlatılmalıdır. Bu derslerin okutulması için duyarlı sivil toplum kuruluşları Okul aile Birliklerinde etkin rol almalıdır. Ayrıca bu derslerin okutulmasında zorluk çıkaran kurum ve kuruluşlara karşı gereken girişimlerde bulunulmalıdır." şeklinde konuştu. (Osman İçli / Emrullah Araz - İLKHA)
 

Bu haberler de ilginizi çekebilir