• DOLAR 5.584
  • EURO 6.197
  • ALTIN 270.914
  • ...
Desteklerden faydalananlar faaliyet karlarını yüzde 64 artırdı

EKONOMİ SERVİSİ

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türk Patent ve Marka Kurumunda (TÜRKPATENT) düzenlenen, Türk Tasarım Danışma Konseyinin 18. Toplantısı'nın açılışında konuştu.

STRATEJİK BİR ARAÇ

Varank konuşmasında, tasarımın yüksek teknolojili ürünlerden otomotive, ev eşyasından tekstile kadar her alanda kullanılan stratejik bir araç olduğunu ifade ederek, ürünlerin teknolojik ve fonksiyonel özelliklerinin yanı sıra tasarımlarının kalitesinin de rekabet avantajı sağlamada önemli bir rol oynadığını söyledi. "Fiyat, kalite ve performans açısından benzer ürünlerin yer aldığı bir piyasada, özgün ürün kimlikleri oluşturarak ön plana çıkmanın temel anahtarı tasarım olmuştur." diyen Varank, ürünlerin yaşam döngüsündeki kısalmanın firmaları kısa zaman dilimlerinde daha fazla Ar-Ge ve tasarım yoluyla yenilik yapmaya sevk ettiğine işaret etti.

ÇALIŞAN SAYILARI DA ARTTI

Varank, tasarım yoğunluklu sektörlerin, istihdama ve milli gelire ciddi katkı sağladığını vurgulayarak, "Başta KOBİ'ler olmak üzere, tüm üretici aktörlerin tasarım sürecini etkin şekilde kullanıp yönetmesi hayati öneme sahip. KOSGEB aracılığıyla tasarım destekleri veriyoruz. Desteklerden faydalanan firmalar, yararlanmayan firmalara göre yurt içi satışlarını yüzde 48, Ar-Ge harcamalarını yüzde 30, çalışan sayılarını yüzde 14 ve faaliyet karlarını yüzde 64 artırdı." diye konuştu.

DÜNYADA İLK 5’TE

Türkiye'nin yılda 42 bine ulaşan tasarım başvurusu sayısıyla dünyada ilk 5'te yer aldığını belirten Varank, "Tasarım bilincini üretimin her aşamasına yaymak istiyoruz. Özellikle küçük işletmelerin nitelikli ürüne ulaşma ve ürünü geliştirme konularında yaşadığı sıkıntı ve ihtiyaçlarına yönelik geliştirdiğimiz tasarım merkezlerinin sayısı hızlı bir şekilde artıyor. Mevcut durumda 321 tasarım merkezimiz faaliyetlerini sürdürüyor. Bu yapıların nitelikli tasarım üretme kapasitelerini artırmaya devam edeceğiz." dedi.

AÇIK KAYNAĞA YÖNELECEK

Varank, tasarımla farklılaşmanın, markalaşmanın da temelini oluşturduğunu dile getirerek, geçen yıl yürürlüğe giren "Tasarım Stratejisi ve Eylem Planı"nın vizyonunu "Türk tasarımının küresel bir marka olması" şeklinde belirlediklerini anlattı. Tasarım dünyasının gelecek dönemde açık kaynağa daha çok yönelmesinin beklendiğini belirten Varank, "Böylece bir taraftan bireysel üretkenliği destekleyen ve ucuz teknolojilerin yaygınlaşmasını önceleyen bir yaklaşım benimsenirken, diğer taraftan gelişmiş ve sorunsuz uygulanabilecek tasarımların, bir kişi veya kuruluşun denetiminde olmaksızın paylaşılmasını mümkün kılacağız." diye konuştu.

DENEYAP’A 84 BİN BAŞVURU

Varank, belediye hizmetlerine erişimden, ulaşıma, binalardan cihazların yönetimine kadar her aşamada akıllı şehir uygulamalarını destekleyeceklerini de bildirerek, yeni nesillerin geleceğin teknolojilerini geliştirme ve üretme süreçlerine katılımının temel öncelikleri arasında yer aldığını söyledi. Varank, Deneyap Teknoloji Atölyeleri’nin 12 ilde yapılacak seçme sınavına 83 bin 905 öğrencinin başvurduğunu da sözlerine ekledi.

Markanız bizimle şehrin markası olsun
ŞEHİR MARKALARI
Reklam İletişim 0212 562 60 06

Bu haberler de ilginizi çekebilir