"Karma eğitim ideolojik bir dayatmanın ürünüdür"
Karma eğitimin ideolojik bir dayatma olduğuna dikkat çeken âlim ve eğitimciler, her yönüyle zarar teşkil eden bu sistemden bir an önce vazgeçilmesi gerektiğini belirttiler.
Karma eğitimin öğrenci başarısı ve ahlaki yapılarındaki olumsuz tahribatlarına değinen âlim ve eğitimciler, karma eğitim sisteminin ideolojik bir dayatmanın ürünü olduğunu söylediler.
Gelişmiş ve başarı oranı yüksek ülkelerde karma eğitim modelinin uygulanmadığı görülürken, pek çok Avrupa ülkesi de karma eğitimden kurtulmanın yollarını arıyor.
Ülkede eğitim sistemi üzerindeki zararları bilimsel olarak tespit edilen karma eğitim modelinden vazgeçilmemesi tepkilere neden oluyor.
Öğrencinin başarı üzerindeki olumsuz yansımalarının yansıra psikolojik ve ahlaki olarak da birçok yönden tahribat oluşturan karma eğitimin Türkiye'de ısrarla uygulanmasının ideolojik bir dayatmanın sonucu olduğuna dikkat çeken İttihad-ul Ulema Genel Başkan Yardımcısı Molla Beşir Şimşek ile eğitimci Mehmet Nuri Çelik, konuyla ilgili İLKHA'ya değerlendirmelerde bulundular.
"Hepimizin malumu, Avrupa'nın pek çok ülkesinde karma eğitimin eğitim sistemlerindeki zararları tespit edilip karma eğitimden vazgeçiliyor" diyen Molla Beşir Şimşek, "Karma eğitim, öğrencilerin başarısında ve ahlaki yapılarında olumsuzluklar oluşturduğu tespit edilerek terk edilirken, maalesef bütün bu tespitlere rağmen ülkemizde hala karma eğitim vermede ısrar edilmekte. Karma eğitim, tarihin hiçbir döneminde akademik bir başarı sonucu olarak tespit edilmiş değildir. Hep ideolojik olarak dayatılan bir sistem olmuştur. Öğrencinin psikolojisinde, ahlakında ve başarısında oluşturduğu olumsuz tahribatlara rağmen hala bu sistemden vazgeçilmiş değil." ifadelerini kullandı.
"Karma eğitimin olmadığı okullarda başarı oranı daha yüksek"
Karma eğitimin zararlarının bilimsel olarak da tespit edildiğini söyleyen Şimşek, karma eğitimin olmadığı okullarda başarı oranının daha da yükseldiğine vurgu yaptı.
Şimşek: "Bilimsel olarak da bunun zararları ispatlanmış durumda. Tüm bunlara rağmen ülkemizde bu sistemin uygulanmasını anlamakta zorluk çekiyoruz. Karma eğitimin olmadığı okullarda, özellikle de imam hatip okullarındaki başarı oranının her zaman yüksek olduğu hepimizin malumu. Bu sistemden vazgeçilmemesini bugün de bir ideolojik dayatma olarak görüyoruz. Zarardan başka herhangi bir faydası olmayan böylesi bir sistemden bir an önce bundan vazgeçilmesini istiyoruz. Âlimler ve Medreseler Birliği olarak her yönüyle zarar veren bu sistemin terk edilmesinin doğru olacağına inanıyoruz." dedi.
"Psikolojik ve patolojik olarak olumsuz etkilere sahip"
Karma eğitimin Cumhuriyet Dönemi'nden itibaren Türkiye'de anayasa hükmünün bir gereği olarak uygulanmakta olduğunu söyleyen Mehmet Nuri Çelik, karma eğitimin bilimsel, psikolojik ve patolojik olarak öğrenci başarısı üzerinde çok olumsuz etkilere neden olduğunun altını çizdi.
Çelik, "Karma eğitimin olmadığı, kızların ve erkeklerin ayrı olduğu eğitim ortamlarında özellikle kızların daha başarılı olduğu, daha rahat ve özgür olduklarına şahit olmaktayız. Son yıllarda özellikle imam hatip liselerinde ve bazı meslek liselerinde daha başarılı öğrenci yetiştiğini görüyoruz. Özellikle belli bir yaştan sonra öğrencilerde meydana gelen biyolojik değişiklikler, ergenlik çağında insanların vücut ihtiyaçları, bedensel ve bilişsel durumları karma olmayan bir eğitim sisteminde bu anlamda çok daha avantajlı bir durumdur." şeklinde konuştu.
"Toplumu büyük oranda ifsat eden bir dayatmadır"
Karma eğitimin toplumu büyük oranda ifsat ettiğini söyleyen Çelik, bu sistemden bir an önce vazgeçilmesinin gerekliliğine değindi.
Çelik, şunları söyledi:
"Bugün gelişmiş ve başarı göstermiş ülkelerde zorunlu olarak karma eğitimin uygulanmadığını görmekteyiz. Batılı devletlerin bize bir dayatması olan, toplumu büyük oranda ifsat eden bir uygulamadır. Bundan bir an önce vazgeçilmesi lazım. Eğitim sistemi, öğrencilerin daha rahat ortamlarda eğitim görebileceği bir noktaya taşınmalı. Karma eğitimin kalkması için anayasa maddelerinin değiştirilmesi gerekiyor. Bu da uzun bir süreç gerektiriyor. Yalnız velilere alternatifler sunulmuş. Özellik imam hatip ve meslek liselerinde kız ve erkek ayrı yerde eğitim veriliyor. Velilerimiz bu okulları tercih edebilirler."
"Kızlarda okullaşma oranının düşük olmasının en büyük nedeni karma eğitimdir"
Özellikle Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde kızlarda okullaşma oranının düşük olduğunu belirten Çelik, bunun da en büyük nedeninin karma eğitim olduğuna dikkat çekti. (Mehmet Fatih Akgül, Muhammed Said Aksoy - İLKHA)