"Şanlıurfa`nın öğretmen açığı sayısı git gide artmakta"
Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa Şubesi Başkanı İbrahim Çoşkun, Şanlıurfa`nın mevcut öğretmen açığı sorunun bir türlü çözüme kavuşturulamadığını ve bu sayının git gide arttığını söyledi.
Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa Şubesi Başkanı İbrahim Coşkun, 2018-2019 eğitim-öğretim yılına sayılı günler kala bir basın açıklaması düzenleyerek, Şanlıurfa'nın yereldeki eğitim sorunlarını bildirdi.
Şanlıurfa'nın eğitimle ilgili olan sorunların başında öğretmen açığının geldiğini ifade eden Coşkun, Şanlıurfa'nın yaklaşık 12 bin öğretmen açığıyla yeni eğitim-öğretim yılına başlayacağını ifade etti.
"Eğitimin olmazsa olmaz lokomotifi öğretmendir"
"Şanlıurfa'daki yerel eğitim sorunlarına baktığımız zaman her zaman söylediğimiz gibi öncelikle öğretmen açığımızla yine başlayacağız." diyen Coşkun, "Urfa 750 bine yakın bir öğrenci potansiyeli olan ve öğretmen açığı olan bir ildir. En son 7 bin 500 öğretmen açığından bahsetmiştik. Bu açığımız kapanması gerekirken, git gide öğretmen açığı sayısı maalesef artmaktadır. 2018 eğitim öğretim yılında öğretmenlerin yer değiştirme hakları vardı. Yaklaşık 3 bin 500 tane öğretmen o zaman yerlerini değiştirerek buradan gittiler. Belli bazı özür durumları da eklersek yaklaşık 5 bin öğretmen açığımız oluşuyor. Önceden 7 bin 500 öğretmen açığımız vardı, bu sayıları toplarsak 12 bin öğretmen açığını bulan bir sayı oluyor. En son 20 bin tane sözleşmeli öğretmen alındı. Yaklaşık 4 bin öğretmen Şanlıurfa'ya verilmesine rağmen öğretmen açığımız bu 7 bin 500'den fazladır. Eğitimin olmazsa olmaz lokomotifi öğretmendir." dedi.
"Eğitimi olumsuz yönde etkileyen en önemli sorun tarım işçisi çocuklardır"
Şanlıurfa'nın mevcut taşımalı eğitim sorunun devam ettiğini söyleyen Coşkun, şunları söyledi: "Şanlıurfa'da taşımalı eğitim hala bir sorun teşkil etmektedir. Yüzbinlerce öğrencimiz taşınmakta ve bu sorun hala bir nebzede olsun rakamsal sayıda bir eksilme olmamıştır. Sınıfların kalabalık olması ayrı bir sorundur. Şanlıurfa'da yılda yaklaşık 60 bin tane çocuk dünyaya gelmektedir. Mevcut sınıf açıklarımız var. Paralel oranda bir yapılaşma ve okullaşma olmadığı sürece bu sorun devam edecektir. Eğitimi olumsuz yönde etkileyen en önemli sorunlarımızdan biri tarım işçisi çocuklardır. Çünkü yüzbinlerce tarım işçisi öğrencilerimiz mevcuttur."
"Sözleşmeli öğretmenlik ile kadrolu öğretmenlik arasında 16 tane özlük farklılığı var"
Sözleşmeli öğretmen uygulamasının öğretmenleri mağdur ettiğini ifade eden Coşkun, "Önceden yaklaşık 6 bin sözleşmeli öğretmen vardı sonradan 4 bin daha verildi ve şuan hali hazırda 10 bin sözleşmeli öğretmen Şanlıurfa'da mevcut. Biz bu sözleşmeli öğretmenliğin bir an önce kaldırılıp, tek çatı altından kadrolu öğretmenliğin olmasını istiyoruz. Sözleşmeli öğretmenlik ile kadrolu öğretmenlik arasında 16 tane özlük farklılığı vardır. Bu farklılıkların kaldırılmasını istiyoruz. Eş özür grubundan sözleşmeli öğretmenlerinde faydalanmasını istiyoruz. Diğer sosyal haklarında bunlara verilmesini istiyoruz. Çünkü mutlu olmayan bir nesil oluştuğu zaman işimize bu olumsuzluklar yansıyacaktır. Mutlaka bu sözleşmeli öğretmen tabirinin kaldırılması, bunların kadrolu olması ve her türlü kadrolu öğretmen hakkının bunlara bir an önce verilmesini istiyoruz." ifadelerini kullandı.
"Güvenlik soruşturmalarının hala bitmeyen öğretmenlerimiz var"
Atanan sözleşmeli öğretmenlerinin bir kısmının güvenlik soruşturmasının bitmediği için okulların açılmasıyla sorun teşkil edeceğini söyleyen Coşkun, "Şanlıurfa'ya atanan 4 bin sözleşmeli öğretmenin soruşturmaları devam etmektedir. Güvenlik soruşturmalarının hala bitmeyen öğretmenlerimiz var. Yarın öbür gün okullar açıldığında bu öğretmenlerin normal olarak okullara isimleri düşmüş, kimin hangi sınıfta olacağı bellidir. Ama güvenlik soruşturması bitmediği için öğretmen görevine başlayamayacak. Geçen yılda bu sıkıntıyı yaşamıştık. Buradan yetkililere sesleniyoruz bu güvenlik soruşturmasını hızlandırıp, bir an önce bitirerek yeni eğitim öğretim yılında öğretmenlerinin öğrencilerinin başında olması gerekir." şeklinde konuştu. (Hüseyin Sayhar-İLKHA)