'Öğrencinin mağdur olması sistemin sıkıntısının göstergesidir'

'Öğrencinin mağdur olması sistemin sıkıntısının göstergesidir'

2 Haziran'da ilk defa yapılan LGS'nin (Liseye Geçiş Sınavı) ve yapılan tercihlerinin açıklamasının ardından yaklaşık 91 bin öğrencinin açıkta kalması hem öğrenciyi hem de ailelerini mağdur etti.

Meydana gelen mağduriyetin ardından Milli Eğitim Bakanlığı açıkta kalan yaklaşık 91 bin öğrencinin istediği liseye yerleşmesi için düzeltme çalışmalarına başladı.

2 Haziran'da ilk defa yapılan LGS'nin ve yapılan tercihlerinin açıklamasının ardından yaklaşık 91 bin öğrencinin açıkta kalmasıyla ilgili Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa Şube Başkanı İbrahim Coşkun İLKHA'ya

açıklamalarda bulundu.

"198 bin 926 tercihine yerleşirken, 91 bin öğrenci ise açıkta kaldı"

Sistemin yeni olmasından dolay sorunların ve sıkıntıların oluşacağını ifade eden Coşkun, "Şimdi tabi sistemin ilk kez uygulamıyor olması ister istemez bazı aksaklıklar, sorunlar ve sıkıntılar oluşturacaktır. Yapılması gereken durum ise bu sistemin aksayan yanlarının düzeltilmesidir. Yaklaşık bir milyon 175 bin tane öğrencimiz var. 971 bin öğrenci bu sınava girmiş ve sonuçlara göre 198 bin 926 tercihine yerleşmiş fakat 91 bin öğrenci ise açıkta kalmış. Öğrenciler açıkta kaldığı zaman hem öğrencinin kendisi, hem velisi, hem okulu, hem de öğretmeni hepsi ister istemez bir sıkıntı yaşıyorlar. Bu sistem kurulurken buradaki amaç neydi? Mahallede adrese dayalı bulunan okullara göndermek ve tüm öğrencileri belli bir yarışa koymaktan ziyade sınavla belli alan okullar olacak isteyen öğrenciler bu sınava girecekti." dedi.

"Mağdur olan hiçbir öğrenci kesinlikle açıkta kalmalıdır"

Milli Eğitim Bakanlığının mağdur olan bir öğrenciyi bel açıkta bırakmaması gerektiğini belirten Coşkun, "İlk kez sistem değişince zamanla sistem yerine oturacak. Bu süreçte bir öğrencinin dahi mağdur olması sistemin sıkıntısının göstergesidir. Bizim Milli Eğitim Bakanlığımızdan beklentimiz, bu tür durumlarda mağdur olan hiçbir öğrenci kesinlikle açıkta kalmamalıdır. Bununla ilgili nasıl bir yöntem izlenir? Sınavla öğrenci alan okullar ve diğer öğrencilerde tercih yapmak zorundadır. Siz adrese dayalı dediğiniz zaman o öğrencinin mahallesinde en yakın en uygun okul hangisiyse ona gitmesi gerekir. İlerdeki süreçlerde bu sistemin artıları ve eksileri göz önüne alınarak tüm öğrencilerimizin ve herkesin memnun olduğu bir sistemin olmasını temenni ediyorum." ifadelerini kullandı.

"Bu mağduriyetler eğitim öğretim başlamadan önce giderilmeli"

Milli Eğitim Bakanlığının yerleşemeyen her öğrenciye için 4 kez tercih hakkı tanıdığını ifade eden Coşkun, eğitim ve öğretimin başlamadan önce bu mağduriyetlerin bir an önce giderilmesi gerektiğini söyledi.

Yerleşemeyen her öğrencinin ve ailenin psikolojisinin olumsuz etkilediğini ifade eden Coşkun, "Milli Eğitim Bakanlığı, yerleşemeyen her öğrenciye 4 kez tercih hakkı veriyor. Bu sistemden dolayı mağdur olan son öğrenci kalıncaya kadar mutlaka bir yere yerleşmesi için çalışmalara devam edecek. Burada ki olumsuz durum nedir? Yarın okullar açıldığında hala öğrencisi okul bulmamış ve bir yere yerleşememiş veliler olacak. Haliyle öğrencinin ve velinin psikolojisi bozacak. Çünkü sürekli sistemde değişim dönüşüm olunca sıkıntı oluyor. Bu mağduriyetler eğitim öğretim başladığı zaman devam edecekse bu bir sıkıntıdır. Bakanlığın bir an önce buna çare bulması gerekir. Eğitim ve öğretime başlanıldığı zaman bu tür sorun ve sıkıntıların bitmiş olması gerekir ki, öğretmen dersine öğrencide dersine bakabilsin." şeklinde konuştu. (Hüseyin Sayhar-İLKHA)

MEB'e 8 yılda  KPSS puanı ile kaç kişi atandı?
 

En Çok Okunanlar