• DOLAR 34.447
  • EURO 36.303
  • ALTIN 2837.002
  • ...
Bu kaskta kör nokta hiç yok!
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

TEKNOLOJİ SERVİSİ

İTO gazetesinin haberine göre Tokyo`da geliştirilen “CrossHelmet 360” isimli yenisi bir kask; 360 derece görüş alanı kör noktalara yer bırakmayacak kadar genişliyor.

Motosiklet kullanıcılarının sağlık ve güvenliğinin olmazsa olmazı kaskların teknolojik gelişmelere hızla ayak uydurduğunu söyleyemeyiz. Klasik kaskların hakimiyeti sürüyor. Kullanımda olan hemen her günlük objenin bir telefon aplikasyonu ile ilişkilendirildiği düşünüldüğünde kasklar son yıllarda hızla gelişen teknolojiden nasibini almakta oldukça gecikti diyebiliriz.

360 DERECE GÖRÜŞ

Kaskların tasarımında halen daha basit modeller tercih ediliyor. Ancak Şeffaf Göz Hizası Ekranı (Heads Up Display) bulunan kasklar bir süredir piyasada bulunabiliyor. Sayıları fazla olmayan bu teknolojik kask modellerine Tokyo`da geliştirilen bir kask daha eklendi: CrossHelmet 360… CrossHelmet 360 derece görüşü, dokunmatik kontrolleri ve gürültü azaltıcı özellikleri ile piyasadaki diğer teknolojik kasklardan belirgin bir şekilde ayrılıyor.

YOLU TARİF EDİYOR

Kaskın 360 derece görüşü arka tarafındaki kameranın görüntüsünün görüş hizasına şeffaf ekranla taşınması ile gerçekleşiyor. Tıpkı otomobilin dikiz aynasına bakar gibi gözünüzü yoldan ayırmadan arkanızı tamamen görebiliyorsunuz. Görüş açısı kör noktalara yer bırakmayacak kadar geniş. Ayrıca bu şeffaf ekran, ayna vazifesi görmenin dışında farklı işlere de yarıyor. Tarih, saat, pusula ve yol tarifi için kullanılıyor. Tabii bunlar cep telefonu ile eşleştirerek bluetooth bağlantı üzerinden gerçekleşiyor. Kaskın bu özellikleri harika. Ancak söz konusu gösterge ekranında GPS hızının olmayışı bir eksiklik olarak değerlendiriliyor.

GÜRÜLTÜ AZALTICI

Cep telefonu ile eşleşen kask ile pek çok şey yapmak mümkün. Arama yapmak ve telefonla konuşmak dışında motordan motora haberleşmek veya grup halinde seyahat ettiğiniz motorcularla seyir halindeyken aynı anda konuşmak, konferans yapmak gibi özellikleri de var.

Kaskın önemli bir özelliği de gürültü azaltıcı olması. Tekerlek ve motor sesini azaltırken etrafınızdaki sesleri daha kolay duymanızı sağlıyor. Yani sesleri toptan kısmıyor, dikkatinizi dağıtacak ve sizi yoracak olan sesleri azaltıyor. Üstelik bunun kontrolünü cep telefonunuz ile yapabiliyor, istediğiniz gibi frekansları ayarlayabiliyorsunuz.

DOKUNMATİK KONTROL

Kaskı piyasadaki benzerlerinden ayıran bir diğer özelliği de dokunmatik kontrolleri. Kaskın her iki yanında basılacak düğmeler yerine dokunmaya duyarlı ‘touch pad`ler var. Bunları parmak ucunuzla kontrol ediyor veya tıklıyorsunuz. Apple ve Android telefonlarla uyumlu olan kaskın tüm kontrolleri buradan yapılabiliyor.

8 SAAT DAYANIKLI PİL

Kaskın pilleri 8 saate kadar dayanıyor. Önümüzdeki yıl içinde piyasaya sürülmesi beklenen kask için internetten verilen erken siparişler bin 599 dolar iken, piyasaya çıktıktan sonra perakende satış fiyatının bin 799 dolar olması bekleniyor.

8 DAKİKALIK ŞARJ İLE 200 KİLOMETRE MENZİL

Elektrikli otomobiller hızla gelişiyor. Son yıllarda motor güçleri ve hızları inanılmaz bir şekilde arttı. Ancak bir konu var ki elektrikli araçların yayılması, kullanımının artması önünde halen önemli bir engel teşkil ediyor: Şarj süresinin uzunluğu.

Elektrikli otomobiliniz ne kadar hızlı, havalı olursa olsun, pili bittiğinde onu şarj olabileceği bir şarj istasyonuna götürmeniz ve şarj olmasını beklemeniz gerekiyor. Bu mesele, şimdilik tamamen elektrikli araçlara geçilmesinin önündeki en önemli engel gibi görünüyor. Ancak teknoloji hızla gelişmeye devam ediyor ve bu konuda iç açıcı bir haber İsviçre`den geldi.

ABB isimli firmanın geliştirdiği Terra High Power DC hızlı şarj ünitesi 350 kilovat gücünde. Tesla`nın hızlı şarj cihazlarını da geçiyor. Bir örnek vermek gerekirse sadece 8 dakikalık bir şarj ile 200 kilometre menzil gidebilecek enerji aracın pillerine aktarılmış oluyor.

UZUN YOLDA DİKKAT!

Şunu söylemeden geçmemek gerekir. Eğer uzun yola gitmiyorsanız, elektrikli araçlar şu anda mevcut olan teknoloji ile bir kullanım zorluğu oluşturmuyor.

Eğer akşam eve geldiğinizde şarj etme imkanınız varsa, benzin maliyetinin çok daha azına mal ederek aracınızı şarj edebilirsiniz. Ancak uzun yola gidildiğinde sorun kaçınılmaz. ABB firmasının geliştirdiği teknoloji bu sorunu da çözecek nitelikte. Ancak şu anda piyasada bulunan elektrikli araçlar bu kadar hızlı bir şarjı kaldırabilecek potansiyele sahip değiller. İşin bu kısmı da en az yeni ve hızlı şarj üniteleri geliştirmek kadar çetrefilli.

Bu haberler de ilginizi çekebilir