Onlar da robotik kodlamayla geleceği tasarlıyor
Üsküdar Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi bünyesinde 3 ay önce kurulan STEM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) laboratuvarında, hafızlıklık eğitimi alan 10. sınıf öğrencileri, robotik kodlama ile çeşitli projeler tasarlamak için çalışmalarını sürdürüyor.
İSTANBUL
Üsküdar Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi 10. sınıf öğrencileri, STEM laboratuvarında robotik kodlamayla, geleceğe yönelik teknolojik ürünler tasarlamayı hedefliyor.
Üsküdar Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi bünyesinde 3 ay önce kurulan STEM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) laboratuvarında, hafızlıklık eğitimi alan 10. sınıf öğrencileri, robotik kodlama ile çeşitli projeler tasarlamak için çalışmalarını sürdürüyor.
Robotik kodlama eğitimine katılan öğrenciler, bir ışığın yanmasını, bir Wi-Fi modülünün çalışmasını, mesafe sensörünün ne işe yaradığını, alarm mantığını kavramanın yanı sıra çeşitli robot kitleri yaparak teknolojiyi tanıma fırsatı yakalıyor.
Öğrenciler, kodlama dersi ile özgün tasarım yapma imkanına sahip olurken, kendilerine sunulan 3D yazıcı ile tasarlanan ürünü dokunulabilir hale getiriyor.
"AZİZ SANCAR'IN TAVSİYELERİNİ DİKKATE ALDIK"
Okul Müdiresi Prof. Dr. Aşkın Asan, öğrencilerin hem mesleki eğitim aldığını hem de 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve beceriyle donandıklarını söyledi.
Nobel ödüllü bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar'ın kız çocuklarına kodlama dersinin mutlaka verilmesiyle ilgili tavsiyelerini dikkate aldıklarını vurgulayan Asan, "Burada öğrenciler kodlama öğreniyor ve robotik eğitimlerini de tamamlıyorlar. Okulda müdür olarak göreve başladığım zaman ilk işim bu laboratuvarı oluşturmak oldu. Şu anda 5. 6. 9. ve 10. sınıflar kodlama eğitimi almaktadırlar. Öğrencilerimiz öncelikle kodlamanın mantığını öğreniyor. Türkiye'nin ihtiyaçlarına yönelik çocuklar özgün fikirler üretiyor" diye konuştu.
"DERSLERİMİZ ÇOK YOĞUN"
Örenci Ayşe Sezgin ise okulun sağladığı eğitim fırsatı ile radar ve insansız hava araçları üzerinde çalıştıklarını anlattı.
Kodlama yolu ile nesneleri insanlığa fayda olabilecek modellere dönüştürebildiklerini aktaran Sezgin, "İnsansız hava aracının gözü olacak radarımızı yapmaya çalıştım. Radarımızı HD ekranla bize mesafe ölçebiliyor. Derslerimiz çok yoğun. Bunun yanında hafızlık eğitimi alıyoruz. Hafız olmayı çok istedim" diye konuştu.
AA