Eğitimcilerden `Öğretmen Performans Sistemi`ne tepki
Batman`daki eğitimciler, basın açıklaması yaparak MEB tarafından başlatılan `Öğretmen Performans Sistemi`ne tepki gösterdi.
Eğitim-Bir-Sen Batman Şube Başkanlığı öncülüğünde bir araya gelen Batman'daki eğitimciler, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından başlatılan 'Öğretmen Performans Sistemi'ne tepki gösterdi.
Batman İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplanan eğitimciler, basın açıklaması yapıp taşıdıkları dövizlerle 'Öğretmen Performans Sistemi'ni protesto etti.
Burada düzenlenen basın açıklamasını Eğitim-Bir-Sen Batman Şube Başkanı Mehmet Ergin okudu.
Öğretmenin örselenmemesi, önemsenmesi gerektiğini söyleyen Ergin, "Millî Eğitim Bakanlığının, eğitimcilerin moral ve motivasyonunu bozacak, yüz yüze bakanları karşı karşıya getirecek, saygınlığını zedeleyecek performans değerlendirme sistemi taslağına ilişkin itirazlarımızı haykırmak amacıyla bir araya gelmiş bulunmaktayız. Ekim 2017 tarihli Kurum İdari Kurulu Çalışma Raporu'nda 'Pilot illerde uygulaması denenmeye başlanılan, öğretmen motivasyonunu olumsuz etkileyecek, çalışma barışını bozacak, kanuni dayanağı olmayan öğretmenlerin performans değerlendirmesi uygulamasına son verilmesi' konusu üzerinde çalışma yapılması imza altında alınmasına rağmen böyle bir taslağın hazırlanması, söz konusu çalışmanın yapılmadığını, Bakanlığın, attığı imzanın gereğini yerine getirmekten imtina ettiğini göstermektedir." dedi.
Açıklamanın devamında Ergin şunları söyledi: "Eğitimde; öğretmen açığı, mülakatla sözleşmeli öğretmenlik, ek ders esaslarındaki eşitsizlik, ders ücretlerindeki adaletsizlik, okulların bütçe sorunu, yabancı dil pilot uygulaması, rehberlik hizmetlerinin hizmetin özüne uygun kurgulanamaması, teftiş sistemindeki dönüşümün tamamlanamaması ve rehberlik ayağının ihmal edilmesi, ortaöğretime geçişte yeni sürecin soru işaretleri içermesi, alan değişikliği taleplerinin karşılanmaması, yer değişikliği sürecinde yaşanan sorunlar, öğretmene karşı giderek artan şiddet gibi, bir an önce yapılması gereken çok iş, çözüme kavuşturulmayı bekleyen onlarca sorun varken, bunlara yenilerini ekleyecek, çalışma barışını bozacak uygulamalarda ısrar etmek, yönetilmesi zor süreçlere yol açacaktır."
"Sistemi uygulamaya koymaktaki ısrar, mağduriyetlere sebep olacaktır"
Performans değerlendirmesinin hukuki ve kanuni dayanağının olmadığını sözlerine ekleyen Ergin, "Performans değerlendirmesinin, herhangi bir analizin sonucu olmadığı gibi, neye hizmet ettiği de belli değildir. Performans değerlendirmesi uygulanabilir bir politika aracı değildir. Eşit olmayan şartlarda hizmet verenleri aynı kıstaslarla ölçmeye çalışmak hakkaniyete aykırıdır. Bakanlığın kurumsal performansı sorgulanmadan öğretmenin performansı değerlendirilemez. Eğitimin öznelerine değinmeyen performans değerlendirmesi puan toplamaktan başka bir amaca hizmet etmez. Performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymaktaki gereksiz ısrar, hatalara ve mağduriyetlere sebep olacaktır. Mülakatla atamadan da sözleşmeli öğretmenlikten de vazgeçilmelidir." ifadelerini kullandı. (M.Fatih Akgül-İLKHA)