Adıyaman İmam Hatip Okulları Platformu Koordinasyon Toplantısı yapıldı
İmam Hatip Okulları arasındaki işbirliği ve istişareleri güçlendirmek amacıyla kurulan İmam Hatip Okulları Platformu İl Koordinasyon Toplantısı, Adıyaman Valisi Nurullah Naci Kalkancı Başkanlığında gerçekleştirildi.
Türkiye Petrolleri Toplantı Salonunda gerçekleşen toplantıya birçok kurum müdürü katıldı. Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başlayan toplantının açılış konuşmasını yapan Platform Başkanı Yakup Akıncıoğlu, İmam Hatip Okulları Platformunun çalışma usul ve esasları ile faaliyetlerinden bahsederek, "İmam Hatip Okulları Platformunun merkezi İstanbul'dadır. Platform yılda bir kez toplanarak istişarelerde bulunulur. İmam Hatip Platformunun amacı imam hatip okullarının eğitim kalitesini ve sayısını artırmaktır. İmam hatip camiası bir mektep mensubiyeti veya bir diploma değildir, bir zihniyettir." dedi.
Akıncıoğlu'nun konuşmasının ardından imam hatip okullarının dünü ve bugünü ile ilgili bir slayt gösterisi yapıldı.
Slayt gösterisinin ardından Adıyaman il genelindeki imam hatip okullarının nitelik ve niceliklerinin ele alındığı toplantı, Milli Eğitim Şube Müdürü Ramazan Korkut'un imam hatip okullarının akademik, başarı ve değerler eğitimi hakkındaki brifingiyle devam etti.
İmam hatip okulları arasındaki işbirliği ve istişareleri güçlendirmek amacıyla kurulan İmam Hatip Okulları Platformu İl Koordinasyon toplantısının hayırlara vesile olmasını temenni ederek konuşmasına başlayan Vali Nurullah Naci Kalkancı, "İmam hatip okulları inşallah daha iyi olacak. Peygamber Efendimiz güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderilmiştir. Her şeyden önce bir insanın iyi ahlaklı olması gerekir." diyerek, "Bunun yanında bu okullarımızı nitelik ve nicelik yönünden de güçlendirilmesi lazım. İmam hatip okullarının sayısını artıralım ama kaliteden de taviz vermeden artıralım. İmam hatipten mezun olan hiçbir çocuğumuzun bir yanlışın içinde olmasını asla istemeyiz. Bugünkü toplantımızın hayırlara vesile olmasını diliyorum." şeklinde konuştu.
Toplantı, imam hatip okullarının genel durumu, eğitim ve faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve katılımcıların karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmasının ardından sona erdi. (Cemil Özdaş - İLKHA)