"DEDAŞ işini vatandaşa yaptırmak istiyor"
Mardin'de yeraltı yüksek gerilim hattının patlaması sonucu 10 gündür elektriksiz kaldığını belirten esnaf, arızayı onarmanın Dicle EDAŞ'ın işi olmasına rağmen, arızayı vatandaşa ödetmeye çalıştığını iddia etti.
Mardin'in Kızıltepe ilçesinde, bir iş merkezine giden yeraltı yüksek gerilim hattı henüz bilinmeyen bir nedenden dolayı patladı. Yaşanan arıza nedeniyle yaklaşık 10 gündür elektriksiz kaldıklarını belirten esnaf, gerekli onarımları yapmayan Dicle EDAŞ'a tepki gösterdi.
Durumu defalarca Dicle EDAŞ'a bildirdiklerini, sonuç alamayınca ilçe müdürüyle görüştüklerini belirten esnaf, gelen ekibin, 'ana trafoda elektrik var, yer altındaki yüksek gerilim hattı patlamış, bu da bizim sorunumuz değil, gidin elektrikçi çağırın, yeri kazın, arızayı bulun ve onarın' dediklerini ileri sürdü.
Kendi imkânlarıyla birkaç yeri kazdıklarını, ancak yüksek gerilim hattını bulamadıklarını aktaran esnaf, "Daha yüksek gerilim hattının bile nereden geçtiğini bilmiyoruz, arızayı nasıl bulacağız" diyerek duruma adeta isyan etti.
"Jeneratör mazotuna şu ana kadar 3 bin TL harcadık"
Yaklaşık 10 gündür elektriklerin kesik olduğunu dile getiren TOKİ İş Merkezi esnafından Fehmi Dik, kesintiler yüzünden perişan olduklarını ifade etti.
Elektriklerin kesilmesinden bu yana jeneratör kullandıklarını ve 3 bin TL civarında mazot harcadıklarını kaydeden Dik, zararlarının her geçen daha da büyüdüğünü söyledi.
"Trafoda elektrik var, arızayı kendi imkânlarınızla giderin"
Ana trafodan gelen kablonun patladığını ve bunun üzerine DEDAŞ'a haber verdiklerini belirten Dik, "Gelip baktılar ve 'ana trafoda elektrik var, yer altındaki yüksek gerilim hattı patlamış' dediler. Ve hiçbir şey yapmadan çekip gittiler. Kimse ilgilenmiyor. Ekipler, 'Bu bizim sorunumuz değil, gidin elektrikçi çağırın' diyorlar. Bu elektrikçinin işi de değil, çünkü kablonun nerede patladığını bilmiyor ki... DEDAŞ Müdürüne gidiyoruz, halledeceğiz deyip bizi gönderiyorlar, ama gelen ekip 'siz kendi imkânlarınız ile yapın' diyorlar. Mademki kabloları yer altına koymuşsunuz, gelin tespit edin, patlak burada deyin, biz de kendi imkânlarımız ile çözelim. Ama onu bile yapmıyorlar. Biz kendi imkânlarımız ile bir yeri kazdık, ancak kabloyu bulamadık. Artık biz ne yapacağımızı şaşırdık, en son çare olarak size haber verdik. Jeneratör gece saat: 02.00'den beri çalışıyor. En az 3 bin TL yakıt kullanmışız. Esnaf arkadaşımızın çoğu artık işyerini açmıyor. Buradaki tüm esnaf, mağdur durumdadır." dedi.
"Madem her şey bize ait o zaman DEDAŞ'a ne gerek var?"
Yetkililerle defalarca görüşmelerine rağmen sorunun çözülemediğini dile getiren esnaf Rıdvan Koyulan ise şunları söyledi:
"TOKİ İş Merkezi esnafı olarak 10 gündür elektriğimiz yok. Sorunu DEDAŞ'a bildiriyoruz, gelen ekipler, trafoda elektrik var deyip çekip gidiyorlar. Ekipler, 'bizim yapabileceğimiz bir şey yok, siz kendisiniz yeri kazacaksınız ve kopan kabloyu bulacaksınız' diyor. En son dün geldiler ve 'karşıdan bir trafo çekeceğiz, ancak siz kepçe getirip kazı yapacaksınız, kum ve çimento alacaksınız, kablo alacaksınız, biz sadece bağlayacağız' diyorlar. Başka çare yok deyip, çekip gidiyorlar. Bu 10 günü rezalet için geçirdik. Kazandığımız parayı da mazota veriyoruz, bazen de jeneratör arıza veriyor, cebimizden yaptırıyoruz. Biz kepçeyi getireceğiz, kum, çimento, kablo alacağız, yani kısaca her şey bize ait, onlar sadece bağlamayı yapacak ve bize fatura kesecek. Niye biz yapalım? Arıza işyerinin içinde değil ki, dışarıda ve yerin altında. Biz nereden bilelim arızanın nerede olduğunu? Madem her şey bize ait, o zaman DEDAŞ'a ne gerek var? Az önce yine DEDAŞ müdürüne gittik, ancak bir çözüm yok. Ne olacak, nasıl olacak biz de bilmiyoruz. 10 gündür bu haldeyiz. Yetkililer, bu soruna bir çözüm bulsunlar." (M. Salih Keskin - İLKHA)