Yakıt israfına hava aracı ile son
Dikey olarak inip kalkabilen Mobi-One isimli hava aracı ile Yakıt israfının önüne geçilmesi hedefleniyor.
TEKNOLOJİ SERVİSİ
ABD`de yoğun trafik yüzünden yılda 300 milyar dolarlık yakıt israf oluyor. Bir sürücü, yılda 42 saat trafikte bekliyor. Bu israf, çevreyi de kirletirken, yılda 17 milyar kilogram karbon emisyonu atmosfere karışıyor. Dikey olarak inip kalkabilen Mobi-One isimli hava aracı ile artık bu sorunların önüne geçilmesi hedefleniyor. Elektrikli motora sahip araç, daha sessiz ve dört yolcu taşıyabiliyor. ABD`nin Detroit kentinde gerçekleşen Kuzey Amerika Oto Show, pek çok yeniliğe sahne oldu.
DİKEY OLARAK İNİP KALKABİLEN MOBİ-ONE
Bunların içinde Airspace Experience Technologies, fuara getirdiği hava aracı ile dikkatleri üzerine çekti. Dikey olarak inip kalkabilen bu araca Mobi-One adı verilmiş. İki yolcu ve bir miktar kargoyu saatte 400 kilometre hızla taşıyabiliyor. Firmanın iddiasına göre sadece ABD`de yılda 300 milyar dolarlık yakıt, trafik sıkışıklığında boşa gidiyor. Şehirde yaşayan bir sürücü senede 42 saatini trafikte bekleyerek geçiriyor. Üstelik bu zaman ve yakıt israfı, çevreyi de kirletiyor. Senede 17 milyar kilogram karbon emisyonları atmosfere karışıyor. Firmanın kardeş şirketi olan Detroit Aircraft Corporation, Detroit şehrinin havaalanında tasarlayıp ürettikleri bu aracın, seri üretime uygun olduğunu belirtiyorlar.
2026 HEDEFİ 2 BİN 500 ARAÇ
Mobi-One isimli araç, elektrik motorlarına sahip. Bir helikoptere kıyasla daha sessiz bir araç. İki ya da dört yolcu taşıyabiliyor. 240 kilometre hız yapan aracın menzili ise 100 kilometre. Son teknoloji ile donatılan araçta, yüksek hızlı internet bağlantısı mevcut. Yardımcı veya otomatik pilot seçenekleri sunulmuş. Çarpışmaları önleyen özel bir yazılım ve donanım var. Yolcu taşıma dışında acil durumlarda da çok faydalı olabilecek bir araç. Afet yerlerinden insanları taşıma veya yardım ulaştırmada kullanılabilir. Ford GT`nin 2005 ve 2006`da tasarımını yapan Camila Pardo, Mobi-One için de şirketle çalışmış. Henüz Havacılık Federasyonu`ndan izin alınmayan araç, önümüzdeki yıllarda seri üretime geçebilir. Şirketin ticari bölüm başkanı JP Yorro, 2026`da ABD`nin 50 kentinde 2 bin 500 adet çalıştırmayı planladıklarını söylüyor.
Kaynak, İTO