• DOLAR 32.585
  • EURO 35.061
  • ALTIN 2460.541
  • ...

Türkiye'de medya takibinin yanı sıra reklam takibi konusunda da hizmet veren Interpress'in televizyonda yayınlanan reklamlara yönelik yapmış olduğu incelemeye göre, 2017 yılında ekranlarda yaklaşık 22 bin saatin üzerinde reklam izlediğimiz ortaya çıktı. İncelenen 130'un üzerinde sektör içinde reklam spot sayısı bakımından ise 3 milyon 886 bin 658 adet reklam yayınlandığı tespit edildi.

Geçtiğimiz yıl televizyonlarda yayınlanan reklamlar incelendiğinde reklam süresi bakımından ilk sırada bin 763 saatten fazla süreyle telefon şebeke reklamlarının yer aldığı belirlendi. Bin 382 saati aşkın süreyle elektronik ve interaktif yayıncılık sektörünün 2'nci sırada olduğu listede bin 369 saatin üzerinde de İnşaat reklamı izlediğimiz görüldü. Bankacılık ve kişisel bakım ürünleri de reklam süreleri açısından öne çıkan diğer sektörler olarak dikkat çekti.

Reklam spot adet sayısında ise 233 bin 516 ile inşaat sektörünün zirvede olduğu belirlendi. İnşaatı 232 bin 841 adet ile telefon şebekeleri takip ederken kişisel bakım ürünlerinin de 203 bin 741 kez ekrana geldiği anlaşıldı. Reklam spot sayısı bakımından öne çıkan diğer sektörler ise elektronik ve interaktif yayıncılık ile şeker ve şekerli ürünler oldu.

Halkın yararını, toplumun huzur ve refahını gözeten kamu spotları ise 2017 yılı boyunca ekranlarda sıkça yer alırken sayı olarak 102 bin 926 adet, süre olarak ise bin 76 saatin üzerinde kamu kuruluşlarının yayınladığı reklam izlediği belirlendi. Geçen yıl televizyonda vakıf ve derneklerle ilgili de 59 bin 828 adet ve 600 saatten fazla reklam yayınlandığı tespit edildi. (İLKHA)