• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

Hurda Araç Yasası'nın güncellenerek araç başına bedel ödenmesi gerektiğine dikkati çeken Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, 'Ülkemizde trafiğe kayıtlı araç sayısı 22 milyonun üzerine çıktı. Bunların yüz binlercesi 20 yaşın üzerinde. Hurdaya çıkması gereken ve bekleyen araçların hem çevre kirliliği açısından hem de ekonomi açısından geri dönüşüme kazandırılması çok önemli. Hurda Araç Yasası ile modeli 1997 ve öncesinde olan motorlu taşıtlar için 31 Aralık 2018'e kadar başvuruda Motorlu Taşıtlar Vergisi, trafik cezaları ile bunlara ait gecikme zammı borçları silinecek. Bu avantajlar sevindirici. Bununla birlikte araç başına ağırlığa göre makul bir bedel de ödenmeli. Ayrıca, bu yasa süreklilik kazanmalı. 20 yaşın üzerine çıkan araçlar otomatik olarak hurdaya ayrılabilmeli. Hurdaya çıkarılan bu araçların yenilenmesi ile karayollarında can ve mal güvenliği artar' diye söyledi.

GERİ KAZANIMI SAĞLANAN HURDA ARAÇLARLA PİYASA CANLANIR

Geri kazanımı sağlanan hurda araçlarla nakliye piyasasının da canlanacağını vurgulayan Palandöken, 'Demir-çelik hurdasının üretimde çok önemli bir hammadde olduğu aşikâr. Ülkemiz 2016 yılında 4.7 Milyar dolar tutarında hurda ithalatı yaptı. Kendi ülkemizdeki hurdaları ekonomiye geri kazandırsak bu ithalata gerek kalmaz. Hurda Araç Yasası'nın güncellenmesi kamyon, dolmuş, minibüs, otobüs şoförü ve taksici esnafımızı da rahatlatır. Nakliye sektörü ile birlikte piyasa canlanır. Aynı zamanda cari açığın kapanmasına katkıda bulunulur. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın verilerine göre 14 bin 645'i 2017'de olmak üzere son 6 yılda 75 bin 561 araç hurdaya ayrılarak geri kazanıldı. Ancak Hurda Araç Kanunundaki teşviklere rağmen sadece kamyon ve kamyonet grubunda 500 bin araç hurdaya çıkmayı bekliyor' şeklinde konuştu.