Bursalı firmalar Ur-Ge projeleriyle büyüyor
BTSO, Ekonomi Bakanlığı destekleriyle 10 Ur-Ge projesi kapsamında bugüne kadar 30`a yakın yurt dışı pazarlama organizasyonu gerçekleştirildi ayrıca gerçekleştirdiği 13 farklı etkinlikte de yaklaşık 3 bin yabancı iş insanı ile yeni işbirliklerinin kapılarını araladı.
EKONOMİ SERVİSİ
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme (Ur-Ge) projeleri kapsamında eğitim, danışmanlık, yurt dışı pazarlama ve alım heyetleri gibi etkinliklerde Ekonomi Bakanlığı`yla birlikte, düzenlemiş olduğu faaliyetlerle kentin ihracatına ve rekabet gücünün artırmasına katkı sundu. Hedef pazarlara ulaşabilme noktasında 30`a yakın yurt dışı pazarlama organizasyonunun düzenlendiği projelerde, katılımcı firmalar, belirlemiş oldukları hedef pazarlarda düzenlenen ikili iş görüşmelerinde yer aldı. Almanya, Japonya, Fransa, Güney Afrika, Kenya, İran, Fas ve Rusya gibi önemli pazarlarda düzenlenen ikili iş görüşmelerine katılan BTSO üyeleri, küresel arenada yeni iş ağları oluşturdu.
13 ALIM HEYETİ ORGANİZASYONU
Aynı zamanda farklı sektörlerde düzenlediği 13 alım heyeti organizasyonuyla yurt dışından önemli üretici ve ithalatçı firma yetkililerini Bursa`ya getirerek proje katılımcısı firmalarla aynı masada buluşturan BTSO, Bursa`nın söz konusu sektörlerdeki potansiyelini tüm dünyaya göstermesini sağladı. Alım heyetleri kapsamında şimdiye dek 3 binin üzerinde yabancı alıcıyı Bursa`ya getiren BTSO, önemli işbirliklerinin yolunu açtı.
UR-GE`LERİN BAŞARISI İKİ ÖDÜLLE TESCİLLENDİ
BTSO, bünyesinde faaliyetlerine başlayan ilk Ur-Ge projesi olma özelliği taşıyan ‘Bursa Bebek ve Çocuk Konfeksiyonu Sektöründe Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi`, 2017 yılında iki önemli ödüle layık görüldü. Avrupa Küme Analizleri Sekretaryası tarafından ‘Bronz Etiket`le ödüllendirilen Bebe Çocuk Ur-Ge`si, Ekonomi Bakanlığı tarafından düzenlenen “4. KOBİ Kümelenme Konferansı”nda da iyi uygulama örneği ve başarı hikayesi olarak ödüle layık görüldü.
2017 DOLU DOLU GEÇTİ
Ur-Ge projelerinin 2017 yılı faaliyetlerini değerlendiren BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Ur-Ge projelerinin firmaların yeni pazarlara açılabilmeleri noktasında büyük değer taşıdığını söyledi. Avrupa`nın Bursalı firmalar için halen en önemli pazar konumunda olduğunu söyleyen Burkay, “Ancak mutlaka farklı alternatiflerimiz olmalı. Sahra Altı Afrika ve Latin Amerika gibi alternatif pazarlarda da gücümüzü ve potansiyelimizi hissettirmeliyiz. 2018 yılında hedef pazarları belirlerken yeni pazarları da göz önünde bulundurduk. Arjantin, Brezilya, Nijerya ve Kolombiya gibi ülkelerde de etkinliğimizi artırmayı hedefliyoruz” dedi.
AYNI ANDA 10 UR-GE PROJESİ
BTSO, Ekonomi Bakanlığı destekleriyle 10 Ur-Ge projesini aynı anda gerçekleştiren lider kuruluşlar arasında bulunuyor. BTSO, ikisi bebe – çocuk konfeksiyonunda olmak üzere, tekstil, kompozit, makine, raylı sistemler, uzay, havacılık ve savunma, kimya, gıda ve yenilenebilir enerji alanlarında yürüttüğü projeler kapsamında Ekonomi Bakanlığı`ndan toplamda 45 milyon dolara kadar ulaşan desteği üyelerinin kullanımına sundu. Söz konusu projelerden yararlanan firmalar, eğitim, danışmanlık, alım heyeti organizasyonları ve yurt dışında ikili iş görüşmeleri fırsatlarıyla uluslararası alanda daha güçlü bir konuma ulaşmanın yollarını arıyor.