Girişimlerin yüzde 45`i sosyal medyayı kullandı
Girişimlerde bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre bu yıl, 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin yüzde 45,7`si sosyal medya uygulamalarını kullandı.
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) "Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması" sonuçlarına göre, bu yıl 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin yüzde 45,7'si sosyal medya uygulamalarını kullandı.
Bu oranın 2016'da yüzde 38,1 olduğu hatırlatılan açıklamada, sosyal medya kullanımının, çalışan sayısı büyüklük grubuna göre incelendiğinde en yüksek oranın yüzde 60,3 ile 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerde iken, bunu yüzde 48,7 ile 50-249 çalışanı olan girişimler ve yüzde 44,5 ile de 10-49 çalışanı olan girişimlerin takip ettiği belirtildi.
Açıklamada, girişimlerin sosyal medya kullanımı ekonomik faaliyet sınıflamasına (NACE. Rev.2) göre incelendiğinde ise bilgi ve iletişim sektöründe (Kısım J) yer alan girişimlerin yüzde 80'inin sosyal medyayı kullandığı belirtilirken, bu sektörü yüzde 72,8 ile bilgisayarların ve iletişim araç ve gereçlerinin onarımı grubu (Grup 95.1) ve yüzde 57,3 ile konaklama ve yiyecek hizmeti faaliyetlerinin (Kısım I) takip ettiği ifade edildi.
Avrupa Birliği İstatistik Ofisi 2016 yılı verilerine göre girişimlerin sosyal medya uygulamalarını kullanım oranı yüzde 71 ile en yüksek Malta'da gözlendiği, bu oranın Avrupa Birliği (AB-28) ülke ortalaması için yüzde 45 iken Türkiye'de yüzde 38 olduğu belirtildi.
Sosyal ağlar en çok kullanılan sosyal medya uygulaması oldu
Araştırma sonuçlarına göre, 2017 yılında 10 ve daha fazla çalışanı olan ve sosyal medya kullanan girişimlerin yüzde 95,6'sı sosyal ağları (Facebook, LinkedIn, Xing, Viadeo, Yammer vb.) kullanırken, yüzde 37,5'i diğer sosyal medya uygulamalarından bloglar ve mikro blogları (Twitter, Present.ly, vb.), yüzde 33,9'u multimedya paylaşım sitelerini (YouTube, Flickr, Picasa, SlideShare, vb.) ve yüzde 11,1'i de "Wiki" bazlı bilgi paylaşım sitelerini kullandığı ifade edildi. (İLKHA)