10 kişiden 8`i alacağı ürünü ona soruyor!
SOSMED Başkan Yardımcısı Şen, "Günümüzde tüketicilerin yüzde 80`i bir ürünü satın almadan önce ilk iş olarak arama motorlarında ürünü aratıyor. Arama yapan kişilerin yüzde 34`ü sıralamada karşılarına çıkan ilk linke tıklıyor" dedi.
İSTANBUL
İstanbul Sosyal Medya Derneği (SOSMED) Başkan Yardımcısı ve Wediacorp Üst Yöneticisi (CEO) Funda Şen, tüketicilerin satın alma süreçlerinde sosyal medyanın etkisine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Arama motoru sonuçlarında markaların ilk bir-iki sayfadaki yorumlarının büyük önem taşıdığına işaret eden Şen, değişen tüketici alışkanlıkları ile birlikte satın alma kararlarında, arama motorlarında ve sosyal medyada yapılan yorumların büyük etkisi olduğunu söyledi. Şen, günümüzde tüketicilerin yüzde 80 gibi yüksek bir oranının bir ürünü satın almadan önce ilk iş olarak arama motorlarında ürünü arattığını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:
Google Sıralamalarında Yer Alan Bilgiler Tüketicinin İlk İzlenimi Oluşturuyor
"Ve Google`da arama yapan kişilerin yüzde 34'ü sıralamada karşılarına çıkan ilk linke tıklıyor. Bu da demek oluyor ki; Google sıralamalarında yer alan bilgiler tüketicinin ilk izlenimi oluşturma yolunda önemli bir faktör. Geçmiş yıllarda bir ürün hakkında bilgi almak için tanıdıklara sorup soruşturma yöntemi günümüzde web araştırmalarına, internet fenomenlerine ve web sitelerine danışmaya dönmüş durumda. Y kuşağının yüzde 76'sı, Youtube'daki şirket veya marka kanallarına abone oluyor. Satın alma kararı verirken videoları araştırarak ürünleri karşılaştırma olasılıkları 52-70 yaş arası kitleye kıyasla 1,5 kat daha fazla. Yapılan araştırmalar tüketicilerin yüzde 60'ının bir ürünün videosunu izledikten sonra o ürünü almaya daha yatkın olduğunu gösteriyor. Online tüketicilerin yüzde 96'sı bir ürünü almaya o ürünün videosunu izleyerek karar veriyor. Bu göstergeler de markaları sosyal medyaya yaptıkları yatırımları artırmaya yöneltiyor."
"İnternet Trafiğinin Yüzde 74'ü 2017 Sonunda Video İçeriklerinden Gelecek"
Şen, izleme alışkanlıklarının gittikçe arttığına dikkati çekerek, "Youtube bir haftalık bir süre zarfında, TV kanallarının primetime'da ulaştığı kitleden çok daha fazlasına ulaşır. Hubspot verilerine göre artık genç neslin izleme alışkanlıkları TV'den Youtube'a evrilmiş durumda." ifadelerini kullandı. Araştırmalara göre duyusal olarak öğrenilen bir bilgiyi 3 gün sonra hatırlama oranı sadece yüzde 10 iken görselle desteklenen içerikleri hatırlama oranı yüzde 65'e yükseliyor. Küçük, orta ve büyük ölçekli firmalarının pazarlama uzmanlarının yüzde 76,5'i video pazarlamanın satışlarını doğrudan artırdığını söylüyor. İnternet trafiğinin yüzde 74'ü 2017 yılı sonunda video içeriklerinden gelecek."
AA