STK'lar 4+4+4'e Nasıl Bakıyor -2
Eğitim-Bir-Sen Van Şubesi Sekreteri Fuat Arpa 28 Şubat sürecinin ürünü olan eğitim sisteminin değiştirilmesini öngören ve üzerinde pek çok tartışma yapılan 4+4+4 şeklindeki yeni sistemi değerlendirdi.
VAN - Eğitim-Bir-Sen Van Şubesi Sekreteri Fuat Arpa yeni eğitim sistemini İlke Haber Ajansına değerlendirdi.
Yeni getirilen sistemin halka yeterince anlatılmadığını belirten Arpa, "Halk yeterince bilgi sahibi değil bu konuda. Bunun sebebi medyanın aceleci tavrıdır. Nitekim görüldüğü üzere, sistemdeki önemli konulardan biri olan okula başlama yaşı bile anlaşılmamıştır. Şu an var olan 8 yıllık kesintisiz eğitimdir. Bu şekilde başta İmam Hatip Liseleri olmak üzere meslek liselerinin önü kapalı durumdaydı. Ama getirilmesine karar verilen 4+4+4 şeklindeki 12 yıllık eğitim yapısı ile bu sistem değişti ve meslek liselerinin önü bu sayede açılmış olacak. Bu açıdan sendika olarak getirilen bu yeni ve kesintili eğitimden yanayız. Ancak bu şekilde mesleklere sağlıklı bir yönelimin olabileceğini düşünüyoruz." dedi.
"Bireysel Farklılıklar Gözetilmelidir"
Özellikle çocukların erken yaşlarda meslek seçimine zorlandığı eleştirisine değinen Arpa, bu eleştirilere katılmadığını, aksine 11 yaşı erken bulmadığını, bunun meslekte derinleşme ve kalite için gerekli olduğunu, Türkiye'de ihtiyaç duyulan nitelikli iş gücünün ise ancak bu şekilde karşılanabileceğini söyledi. Eğitim sisteminde bu yaş gruplarına yönelik genel meslek seçenekleri sunulurken bireysel farklılıkların önemine dikkat çeken Arpa, öğrencilerin farklı gelişim düzeylerine, farklı ilgi ve yeteneklere sahip olduğunu belirterek, bunların gözetilip gerekirse öğrenciye özel program hazırlanması gerektiğini ifade etti.
"Müfredat Değişmelidir"
Bir eğitimci olarak şu anki eğitim müfredatını çok yoğun ve gereksiz bir yığın konu ile dolu bulduğunu ve bunun ise öğrencilerin gereksiz ve yönsüz bir enerji harcamasına sebep olduğunu söyleyen Fuat Arpa, bu düzenleme ile birlikte gerek ilk kademelerin gerekse yükseköğretim müfredatlarında köklü reformların yapılması gerektiğinin söyledi. Ayrıca her sene eğitim sistemin değiştiriliyor olmasının eğitime ciddi zararlar verdiğini, artık bilimsel bir bütünlük içinde bu sorunun çözülmesi gerektiğini söyledi.
Şu anki sistemle Türkiye'nin OECD ülkeleri arasında eğitim verimliliği açısından en arka sıralarda yer aldığını da dile getiren Arpa, önemli olanın eğitimin verimliliği olduğunu söyleyerek, " Bu getirilmek istenen yeni sistemle meslekleşmenin sağlanması amaçlanıyor. Ve eğer planlı ve başarılı bir şekilde uygulanırsa bu amaca hizmet edebilir. Dolayısıyla Avrupa veya başka bölgedeki örnekler bizi çok yönlendirmemeli, eğitimin sağlıklı, istikrarlı ve verimli bir şekilde yürütülmesi önemlidir." dedi.
"Dokunulmazlar Kaldırılmalı"
Getirilmek istenen eğitim sistemi etrafında yapılan tartışmalara da değinen Arpa, "Bu ülkede artık bazı şeyleri aşmak gerekir. Bazı şeyler aşıldı da nitekim. Bir zamanlar Necip Fazıl'lar ders kitaplarına alınmazken artık bunlar aşılmış durumda. Ama hâlâ dokunulmaz noktalar var, bunları da tartışmak gerekir. Konu insan hakları olunca değişim kaçınılmazdır. Birlik ve beraberliği bozmadığı sürece her bireyin sahip olduğu haklara diğer birey de sahip olmalı. Dolayısıyla tartışmaların dozajını sağlıklı ve normal bulmuyorum." Diyerek tartışmaların doğru zeminde yapılması gerektiğini söyledi.
"Hükümet Kendi İdeal insanını Yetiştiriyor"
Son olarak eğitimin tek yönlülüğüne dikkat çeken Fuat Arpa, eğitimin genelde ideal insanı yetiştirmekten yoksun olduğunu, buna yönelik çabalar olsa da bunun hükümetin kendi prensiplerine, kendi ideal ve dindarlık anlayışına göre bireyler yetiştirmesiyle sınırlı kaldığını dile getirdi. (Serdar Anlamaz-İLKHA)