Dul Maaşı Almak İçin Neler Gereklidir
Eşi vefat eden kadınlar için başlatılan 250 TL maaş uygulamasına 10 günde 35 bin kadın başvurdu. Bunlardan 25 bini hak kazanamadı. Çünkü kriterlere takıldılar!
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı`nın eşi vefat eden kadınlar için başlattığı 250 lira maaş uygulamasına yoğun başvuru geldi. 10 günde 35 bin kadın 250 lira alabilmek için Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları`na müracaat etti. Maaşlar 1 Nisan`dan itibaren hesaplara yatırılacak. Ancak sevgilisi olanlara maaş ödenmeyecek.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan`ın Kadınlar Günü`nde Mardin`de açıkladığı maaş müjdesi eşi vefat eden hanımları sevindirdi. 150 bin eşi hayatta olmayan ve sigortası bulunmayan kadını ilgilendiren düzenlemede hazırlıklar tüm hızıyla sürüyor. Vakıflara 35 binin üzerinde başvuru gelirken, yapılan incelemeler sonucundan 10 bin kadının aylığı bağlandı. Bu kişiler aylıklarını 1 Nisan 2012 tarihinden itibaren hesaplardan çekebilecekler. Mayıs ayından itibaren iki ayda bir 500 lira ödenecek.
YAŞLILIK AYLIĞI OLAN DA ALACAK
Vatandaşların kafasını karıştıran `Yaşlılık aylığı alanlar, dul maaşı alabilecek mi?` sorusunun cevabına BUGÜN ulaştı. Benzer durumda olup `Ben yaşlılık aylığı değil dul maaşı almak istiyorum` diyen kadın sayısı şu ana kadar 2 bin kişiyi buldu. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı bu kişilere `Bizden maaş almanız da bir sakınca yok` cevabını verdi. 2022 sayılı yasa çerçevesinde kocası hayatta olmayıp 110 lira yaşlılık aylığı alanlar 250 lirayı tercih edebilecekler. Hatta mahkeme kararıyla hem yaşlılık aylığı hem dul maaşı almak da mümkün olabilecek.
Çapraz kontrolden geçecekler
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları`ndaki mütevelli heyeti eşi vefat eden kadınların maaş başvurularını değerlendirecek. Sosyal Yardımlaşma Bilgi İletişim Sistemleri (SOYBİS) üzerinden yapılacak çapraz kontrollerde, bu kişilerin herhangi bir yardım alıp almadıkları tespit edilecek. Yardım almayanlara 250 lira maaş bağlanacak. Bu maaşlar Ziraat Bankası ve PTT`den tahsil edilecek.
1- Kadınlar, kayıtlı oldukları il/ilçe sınırları içindeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları`na başvuracak.
2- Başvurudan itibaren tüm işlemler, Bütünleşik Sosyal Yardım Bilgi Sistemi üzerinden yürütülecek.
3- Sistemde dosyası bulunanların, durumu güncellenecek ve mütevelli heyetine gönderilecek.
4- Dosyası bulunmayanlar için dosya oluşturulacak. Hane ziyareti yapılarak, sosyal inceleme raporu düzenlenecek yine mütevelli heyetine gönderilecek.
5- Başvuru sahibi çalışabilecek durumdaysa İŞKUR`a kaydı yapılacak.
6- Yardım yapılıp yapılmayacağına mütevelli heyeti karar verecek.
7- Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü, nakdi yardımı bankaya yatıracak.
8- Hak sahiplerinin sosyo-ekonomik ve medeni durumlarında değişiklik olup olmadığı, her ay sistemden yapılacak sorgulamalar ve her yıl yapılacak sosyal incelemelerle takip edilecek.
BUGÜN