Çin ve ABD zirvede
eMarketer, Çin ve ABD`nin, 2017 yılında 1,584 trilyon dolarlık e-ticaret hacmi ile küresel e-ticaret satışlarının %69,1`ini oluşturacağını öngörüyor
EKONOMİ SERVİSİ
Dünya genelinde perakende ticaret ve perakende e-ticarete ilişkin olarak eMarketer tarafından yapılan tahminlere göre; Perakende e-ticaret satışlarının, 2017 yılında dünya genelinde %23,2 artarak 2,290 trilyon dolara ulaşacağı ve ilk defa toplam perakende satışların %10`unu oluşturacağı tahmin ediliyor.
Söz konusu dönemde, e-ticaret satışlarının iki haneli rakamlarda büyümeye devam edeceği ve 2021 yılında e-ticaret satışlarının toplam perakende içindeki payının %16`nın üzerinde gerçekleşerek 4,479 trilyon dolara ulaşacağı yine tahminler arasında.
Küresel E-Ticaret Satışlarının %69,1`i Çin Ve ABD`den
eMarketer, Çin ve ABD`nin, 2017 yılında 1,584 trilyon dolarlık e-ticaret hacmi ile küresel e-ticaret satışlarının %69,1`ini oluşturacağını öngörüyor. Perakende satışların ise, bu sene %5,8 oranında artarak 22,737 trilyon dolara ulaşacağı ve Çin`deki satışların bu artışta etkili olacağı beklenmekte.
Avrupa ülkelerinde ise toplam perakende satışlarının ılımlı bir artış göstererek perakende pazar büyüklüğünün 3,8 trilyon dolara ulaşacağı firmanın tahminleri arsında. Perakende e-ticaret satışlarının ise 2017 yılında bir önceki yıla göre %12,2 artarak 336,5 milyar dolara yükseleceği ve Batı Avrupa toplam perakende pazarının %8,8`ini oluşturacağı öngörülüyor.
2021 yılında ise e-ticaret pazar büyüklüğünün, 457,32 milyar dolara ulaşarak toplam perakende satışlardan %11,4`lük pay alacağı tahmin edilmektedir.