Hasta yakınından DÜ Hastanesi personeline tepki
Dicle Üniversitesi Hastaneleri Jinekoloji Servisinde kalan bir hasta yakını, temizlik personelleri ile hemşirelerin görevlerini yerine getirmediğini ileri sürerek kötü muameleye tabi tutulduğunu söyledi.
Dicle Üniversitesi Hastaneleri Jinekoloji Servisinde yatan bir hastanın yakını, temizlik personellerinin temizlik yapmadığını, çarşafların 3 günde bir değiştirildiğini, hemşirelerin görevlerini yapmadığını ve çok aşağılayıcı dil kullandıklarını ileri sürdü.
Jinekoloji ve diğer servislerde yatan hastalara; bakıcıların, hemşirelerin ve temizlik personellin kötü muamelede bulunduğunu iddia eden Şeyhmus Nasıroğlu, tepkisini şöyle dile getirdi:
"Hemşire ve temizlik elemanlarıyla ilgili sıkıntılar var. 21 Mayıs'ta buraya iç kanamayla ilgili geldik. Ameliyat başarılı geçti. Yoğun bakıma alındı, orada sıkıntı yoktu. Servise geçtik, oradaki personellerin lakayt davrandıklarını gördük. Doktorların çalışma sitillerinden memnunuz. Fakat hemşire ve temizlik personelleri işlerini yapmıyor. Bir battaniye istiyorsun 6 saate kadar getirmiyorlar. Çarşafların değişmesini istiyoruz, 3 gün boyunca değiştirmiyorlar. Hasta ameliyattan çıkmış lavabo ihtiyacını karşılaması gerekiyor, ama alafranga olursa gidebiliyor. Ayrıca servisin içerisinde klozet yok. Sadece özel odalarda var. O da diğer hastadan rica edip kabul edilirse, onlar da kabul etmiyor. Başka servise dönecek hastalar, orası da kirli. Zaten yürüyemeyen hasta mecbur başka servise gidip lavaboya gidecek."
Sonda takılı hastalara hemşirelerin kendi işlerini refakatçilere yaptırmaya çalıştığını belirten Nasıroğlu, "Hastalara takılı sondayı normalde değiştirmeleri lazım, değiştirmiyorlar. 'Gidin kendiniz boşaltın, takılan serumu kendiniz kapatın gelip sökeceğiz.' diyorlar. Bazen akşama kadar kalıyor. Ondan sonra gelip alıyorlar. Hastalar bir şey söylediğinde kızıp bağırıyorlar. Özellikle sahipsiz olanlara 'tamam geleceğiz siz yapın' diyorlar. Bizim hastanın başından geçen bir olayı anlatım mesela; ameliyat sonrası bağırsakların boşaltılması gerekiyordu ama olmadı. 3 gün falan geçti. En son lavman yapılması lazımdı. Bunu refakatçiye yaptırmaya çalışıyorlar, kabul etmeyince de hemşire kendini sinirlendiriyor." diye belirtti.
Servisin tuvaletleri ve koridorlarını da fotoğraflayan Nasıroğlu, personelin hastalara yönelik nasıl davranacakları ile ilgili eğitilmesi gerektiğini söyleyerek, "Hastane yönetimi, personeli bilgilendirmeli hatta denetlemeli. Bunlar çok zor şeyler değil. Her hasta taburcu edildiği zaman ona bir form hazırlansa yatış esnasındaki personelin tutumu ile ilgili bir anket yaptırılsa onlara karşı kötü davrananların isimlerini tespit edebilmek için de personele yaka kimlik kartı takmaları söylense bu tür sorunlar biter. Gerekli muameleyi yapmayanlara karşı gerekli cezai işlem uygulansa bu tür sorunlar ortadan kalkar." dedi.
Konu hakkında görüştüğümüz hastane yetkilileri ise iddiaların gerçeği yansıtmadığını ifade ettiler. (Emrah Deniz, Abdurrahman Tetik-İLKHA)