Engelsiz DYS Projesi `eTR Özel Ödülü`nü kazandı
Milli Eğitim Bakanlığının bütün teşkilatlarında bulunan Doküman Yönetim Sistemi`nin (DYS) görme engelliler tarafından kullanılabilmesi amacıyla geliştirilen Engelsiz DYS Projesi, eTR Özel Ödülü`ne layık görüldü.
Milli Eğitim Bakanlığının tüm teşkilatlarında ve 52 bin kurumda 144 bin kullanıcı tarafından kullanılan Doküman Yönetim Sistemi'nin (DYS) görme engelliler tarafından kullanılabilmesi amacıyla geliştirilen Engelsiz DYS Projesi, TÜSİAD ve Türkiye Bilişim Vakfı tarafından düzenlenen 14'üncü eTürkiye (eTR) Yarışması'nda özel ödüle layık görüldü.
14'üncü eTürkiye (eTR) Ödülleri, TBMM'de gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu. DYS'nin görme engelliler tarafından kullanılabilmesi amacıyla geliştirilen Engelsiz DYS Projesi özel ödüle layık görüldü.
Milli Eğitim Bakanlığı adına ödülü Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Özgür Türk aldı.
TÜSİAD ve Türkiye Bilişim Vakfı tarafından 2003 yılından beri düzenlenen eTR Ödülleri, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne uyum sürecinde rekabeti artırıcı, bilgiye dayalı, e-hizmetlere odaklanmış dönüşümünü hızlandırmak amacıyla her yıl kamu alanında fark oluşturan projelere veriliyor.
Engelsiz DYS Projesi nedir?
Engelsiz DYS Projesi ile DYS'nin erişilebilir hale getirilmesi hedeflenirken, görme engelli personellerin DYS'nin tüm fonksiyonlarını kolayca kullanabilmeleri amaçlanıyor.
Yaklaşık bir yıl süren proje kapsamında DYS'nin tüm ana ve alt ekranları, bu ekranlarda yer alan 2 binden fazla bileşen gözden geçirildi. DYS'de yapılması gereken senaryolar derlendi ve bu senaryolarda yapılması gereken 700'den fazla eylem tespit edildi. Bu eylemlerin yerine getirilmesinde görme engellilerin erişimini engellediği tespit edilen 900'den fazla problem güncellemeler yapılarak giderildi.
DYS'nin kullanımını kolaylaştıran 600 civarında klavye kısa yol tuş kombinasyonu tanımlandı. Gelinen noktada görme engelli personel açısından DYS uygulaması erişilebilir duruma getirildi. Programın bütün özellikleri ekran okuyucu programlar aracılığıyla kullanılabiliyor. (İLKHA)