"100 bine yakın öğretmen açığı bulunmaktadır"
2016-2017 eğitim-öğretim yılı 2`nci dönem ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Eğitim-Bir-Sen Batman Şube Başkanı, 100 bine yakın öğretmen açığının olduğunu belirtti.
Eğitim-Bir-Sen Batman Şube Başkanı Mehmet Ergin, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı 2'nci dönem ile ilgili yaptığı değerlendirmede, 100 bine yakın öğretmen açığı olduğunu ve kadrolu istihdam konusunda gereken adım atılması gerektiğini söyledi.
Batman'da 2016-2017 eğitim-öğretim yılı tüm Türkiye'de olduğu gibi 15 Temmuz darbe girişimi gölgesinde başladığını belirten Ergin, "Bizler 15 Temmuz ruhu ile birinci dönemin tüm sıkıntılarına katlanarak eğitim ve öğretimi bir şekilde tamamladık. Yoğun bir değişimin yaşandığı bugünün dünyasında meraklı, öğrenmeye istekli, üretken insan kaynağına ihtiyaç vardır. Eğitim sistemimiz, Anayasa`dan başlanarak kanunlar, yönetmelikler ve diğer mevzuat çerçevesinde çağın ihtiyaçlarına cevap verebilecek, milletin beklentilerini karşılayacak şekilde yeniden ele alınmalıdır." dedi.
"Kadrolu istihdam konusunda gereken adım atılmalı"
Derslilerde artış yaşanmasına rağmen 100 bine yakın öğretmen açığı olduğunu söyleyen Ergin, "Son yıllarda derslik yapımında kayda değer bir artış olmasına ve çok sayıda öğretmen ataması yapılmasına rağmen hâlâ 100 bine yakın öğretmen açığı bulunmaktadır. Eğitime ilişkin reformların kalıcı hale gelmesi, okullarda boş ders kalmamasına ve sınıflarda sadece kadrolu öğretmenlerin bulunmasına bağlıdır. Kadrolu istihdam konusunda gereken adım atılmalı; öğretmen ihtiyacı tamamen karşılanmalı ve alımlar kadrolu olarak yapılmalıdır. 11 yıldır uygulanmakta olan ek ders esaslarında bazı adaletsizlikler yaşanmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı, sendikalardan da görüş alarak ek ders esaslarında yapmayı planladığı değişikliği aradan üç yıl geçmesine rağmen bir türlü hayata geçirememiştir. Öğretmenlerin branşlarına göre ek ders ücretlerindeki adaletsizliğe son verilmeli, okul türlerine göre yöneticilere verilen ek ders ücreti farklılıkları sorunu artık çözüme ulaştırılmalıdır. Öğretmeni, yöneticiyi ve veliyi karşı karşıya getirmekte, bundan en fazla zararı yine okul yönetimleri görmektedir. Bunun önüne geçmek için merkezi bütçeden, öğrenci başına ödenek uygulamasına geçilmeli, okullarda tahsildarlığa son verilmelidir." ifadelerini kullandı.
"MEB'in istihdam politikası oluşturamamasının zorluklarını eğitimciler çekmemeli"
MEB'in istihdam politikası oluşturamamasının zorluklarını eğitimciler çektiğini ifade eden Ergin, "Milli Eğitim Bakanlığının sürdürülebilir ve yönetilebilir bir istihdam politikası oluşturamamasının ceremesini eğitim çalışanları çekmemelidir. Karar alıcılar eğitimin konusunun sayılar değil, insanlar olduğu gerçeğini idrak etmeli, saik bu olmadığı müddetçe sayısal gelişmeyle kalkınma sağlanamayacağından hareketle performans değerlendirmesi türünden çalışma barışını ve iş huzurunu bozacak tasarılardan uzak durmalıdır. Bakanlık tarafından gerekçesinin ne olduğu, eğitimin kalitesi ve öğretmen motivasyonu gibi hususlarla nasıl bir ilişkisinin olduğu izah edilemeyen, dolayısıyla eğitim hizmetinin sunumuna ve eğitim çalışanlarına hiçbir katkı sunmayacağı gibi iş barışını ve çalışma motivasyonunu da ortadan kaldıracak olan rotasyonu kabul etmeyeceğimizi bir kez daha ilan ediyoruz." şeklinde konuştu.
Bütün eğitim çalışanların emeklerinden dolayı tebrik eden Ergin, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı ikinci kanaat döneminin hayırlı olmasını diledi. (İLKHA)