• DOLAR 34.524
  • EURO 36.099
  • ALTIN 3003.45
  • ...
Eğitim Müfredatı İslam`ı Referans Almalı
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 
GAZİANTEP- Şuurlu Öğretmenler Derneği (Öğ-Der) tarafından `Uluslararası Eğitim Konferansları` kapsamında `Emperyalizmin Okul Müfredatı ve Ders Kitapları İle İnsanlığa Etkileri`, `Müslümanların Fen Ve Teknolojik İlerlemelere Katkıları` ve `Siyonizmin Eğitim Yolu İle İnsanlığı İfsadı` konulu konferans düzenlendi.
 
Yeşilçam Güneray Düğün salonunda saat:19.30`da başlayan konferansa Türkiye, İran ve İngiltere`den akademisyenler katıldı.
 
Programın açılış konuşmasını yapan Öğ-Der şube başkanı Çemil Çicek, günümüzde yaşanan sorun ve sıkıntıların kaynağında din ve maneviyat yoksunluğu olduğunun altını çizerek eğitimde din ve maneviyatın verilmesi gerektiğini vurguladı.
 
Öğ-Der genel başkanı İsmail Hakkı Akkiraz ise,batı değer ve felsefesi ile yetişen nesillerden kimseye hayır gelmeyeceğini ifade ederek eğitimde batı inanç ve felsefesi yerine İslami değer ve bilginin okullarda öğretilmesi gerektiğinin altını çizdi.
 
`Emperyalizmin Okul Müfredatı ve Ders Kitapları ile İnsanlığa Etkileri` konusunda söz alan İngiltere Cambridge İslam Akademisi Başkanı Prof. Dr. Shaikh Abdul Mabud ise, birçok Müslüman ülkenin eğitim alanında Batılı ülkelerin sömürgesi haline geldiğini belirterek, batılı emperyalistlerin, hem iç hem de dış müdahalelerle okulların eğitim müfredatlarını kendi istekleri doğrultusunda yaptıklarının altını çizdi.
 
İslam dünyasının kendi felsefesi üzerine kurulu eğitim doktrinlerini oluşturması gerektiğini belirten Mabud, "Kendi eğitim felsefemizi oluşturmalıyız. Dünyanın birçok Müslüman ülkesinde bu konuda ciddi çalışmalar başladı. Okullarımızda İslami eğitim sistemleri oluşturulmalı" dedi.
 
Konuşmacılardan Malaya Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhammed Hazım Şah ise, Müslümanların zengin bir kültür ve medeniyete sahip olduğunu ifade ederek, batının bilgi ve medeniyeti İslam bilginlerinden öğrendiğini ifade etti. Hazım Şah, "Batılı üniversitelerin kuruluş kayıtlarına bakarsanız 12 yüzyıl gibi tarihlerdir. Bu durum ise şunu ifade eder. Öğrenmenin yeniden batıda keşfedilmesi Müslüman bilim adamlarının kaynakları ile oldu. Hıristiyan bilim adamları İspanya`daki kütüphanelerde eğitim almaya başladı. Müslüman bilim adamlarının ortaya koyduğu bütün kaynaklar sayesinde batı öğrenmeyi yeniden keşfetti." diye konuştu.
`Siyonizmin Eğitim Yolu İle İnsanlığı İfsadı ve Etkileri` başlıklı sunum ile sözü alan, Türkiye Sosyal Ekonomik Araştırmalar Merkezinden Prof. Dr. Burhanettin Can da,Türkiye`deki okul kitaplarında İslami düşünce ve bilim adamlarına yer verilmediğini belirtti.
 
Siyonizm`in İslam ülkelerindeki eğitim sistemlerini ciddi şekilde etkisi altına aldığını kaydeden Can, "Siyonizm bilgileri en baştan tahrif eder. Okullarda öğretilen bilgiler içinde neden vahiy bilgisi yer almaz. Bunu daha bilginin ayrıştırmasında yapar. Varlık, bilgi ve değer teorisi aşamasında bunu tahrif eder. Özellikle bilgi teorisi aşamasında Kur`an ve vahiy yoktur. Bunu okul müfredatlarımızda bulamazsınız."dedi.
Yaklaşık üç saat süren konferans soru cevap bölümünden sonra sona erdi.
(Şefik Mert-İLKHA)
 

Bu haberler de ilginizi çekebilir