Bitlis`te yeni kimlik kartı başvuruları başladı
2017 yılında yürürlüğe girecek olan yeni kimlik kartları için başvurular başladı. Bitlis`te ilk olarak Vali Ahmet Çınar`ın başvurusu alındı.
Bitlis Nüfus ve Vatandaşlık İl Müdürlüğünde düzenlenen programla, 2017 yılında yürürlüğe girecek olan yeni kimlik kartları için başvurular alınmaya başlandı. İlk olarak Bitlis Valisi Ahmet Çınar`ın başvurusu alındı.
Nüfus il Müdürlüğüne gelen Vali Çınar, Bitlis Nüfus ve Vatandaşlık İl Müdürü Rauf Gülmez`den, yeni kimlik kartlarıyla ilgili bilgi aldı. Vali Çınar`ı bilgilendiren Gülmez, İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık Genel Müdürlüğünün yürüttüğü dünyanın en büyük projelerinden biri olan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik kartlarını Bitlis`te de 01 Ocak 2017 tarihinden itibaren dağıtılmaya başlanacağını söyledi.
Yeni kimlik kartı almak için neler yapılmalı?
Bitlis`te ilk kimlik kartını Vali Ahmet Çınar`a verdiklerini belirten Gülmez, yeni kimlik kartlarıyla ilgili şu bilgileri verdi:
“Başvurular bizzat yapılacaktır. Her vatandaşın orta parmağı ile avuç içi sisteme aktarılacaktır. Orta parmağı olmadığından sırasıyla işaret, yüzük, serçe ve son olarak başparmağın biyometrik verileri alınacaktır. 15 yaşını tamamlamış her bireyin biyometrik verileri ile imzası sisteme aktarılacaktır. İsteğe bağlı olarak 7 ile 15 yaş arasındaki bireylerin biyometrik verileri sisteme aktarılacaktır.” dedi.
“Yeni kimliklerimiz 10 yıllık kullanım süresine tabidir. Yeni kimlikler 15 lira ücrete tabidir. Kayıp kimlik ücreti 30 liradır. 30 günlük süre içinde yapılan doğum bildirimlerinden ücret alınmamaktadır.” diyen Gülmez, “ Sisteme mevcut adresi bulunan vatandaşlarımız, herhangi bir nüfus müdürlüğüne başvuruda bulunabilecektir. Genel müdürlüğümüzce kısıtlı vatandaşlarımızın başvurularının alınması için gezici kayıt terminalimiz mevcuttur. Yeni kimlik kartları başvuruları alındıktan sonra 10 günlük süre içerisinde vatandaşın adresine teslim edilecektir. Vatandaşın beyan ettiği adreste kimliğini kuryeden alabilecek. İkinci şahıs bilgileri sisteme aktarılacaktır. Postaneci, vatandaşa ulaşılamadığında, vatandaşın beyanı doğrultusunda istediği nüfus müdürlüğünden alabilecektir. Kimlik kartlarının başvurusu alımı esnasında iş yoğunluğumuz artacak, mevcut olan iki kayıt masasında aşırı yoğunluk oluşacaktır.” diye konuştu.
Kimlik işlemlerini tamamlayan Vali Çınar, işlemlerin uzun süreli ve yorucu olacağını belirterek, Nüfus Müdürlüğünde çalışanlara başarılar dileyerek, yeni kimlik kartı alacak vatandaşlara da hayırlı olması temennisinde bulundu. (Şükrü Tontaş-İLKHA)