• DOLAR 32.455
  • EURO 34.829
  • ALTIN 2438.98
  • ...
Bundan 12 yıl önce, Cenevre Otomobil Fuarı sıradışı bir tanıtıma sahne oldu. Aylar öncesinden tartışmaları başlayan, üzerinde çok yazılıp konuşulan, ismi için yarışmalar düzenlenen `Türk Malı` otomobil İmza, fuarda görkemli bir gösteriyle tanıtıldı. Astronomik yayın bedelleri ödenen ulusal televizyon kanalları, Cenevre`den canlı bağlantıyla saatlerce tanıtımı yayınladı.
 
YARIM KALAN FABRİKAYI TAMAMLAYACAK
İmza, daha yola bile çıkmamasına rağmen Devrim`den sonra en çok konuşulan otomobil projesi oldu. Jetpa Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fadıl Akgündüz, geçtiğimiz günlerde İmza projesinden hiç vazgeçmediğini, Siirt`te yarım kalan fabrikayı tamamlayıp, İmza`yı en geç 2015 yılında yollara çıkartacağını açıkladı.
Son zamanlarda gündeme oturan Türk malı otomobil, yerli otomobil tartışmalarına da katılan Akgündüz; `Önümü kesmeselerdi, bugün tartışılan Türk malı otomobil hayata geçmiş, 12 yıl boyunca önemli bir yol almış olacaktı` dedi.
 
ŞİMDİ ORTAM YERLİ OTO İÇİN ÇOK DAHA UYGUN
Yerli otomobil tartışmalarında, daha kendisinin 12 yıl önce başlattığı aşamaya bile gelinemediğini savunan Akgündüz şu açıklamaları yaptı; `Tartışmaları ilgiyle izliyorum. Üretime hazır prototipim, tasarımım, markanın ismi ve hepsinden önemlisi müşterilerim hazır. İmza`yı üretmekten bir an bile vazgeçmedim. Siirt`te yarım kalan fabrikayı tamamlayacağım, en geç 2015 yılında İmza yollarda olacak. Türkiye`nin koşulları 2000`li yıllara kıyasla artık yerli otomobil için çok daha uygun.` İmza için, tasarım, geliştirme ve tanıtım olarak yaklaşık 200 milyon dolar para harcadığını iddia eden Akgündüz; `O yıllarda yerli otomobil üretimi çok iddialı bir söylemdi. Çin`in dünyanın en büyük otomobil pazarı olacağı, Hintlilerin otomotivde bu kadar gelişeceğini kimse beklemiyordu. İmza için ben 200 milyon dolar harcarken, Türkiye`de 50 milyon dolara otomobil montaj fabrikası kuruluyordu. Sadece 400-500 milyon dolar daha yatırıp, fabrikayı tamamlayabilirdim` dedi.
 
VERGİ HARİÇ 6 BİN EURODAN SATACAĞIM
Siirt`teki fabrikanın bütün izinleri ÇED raporları tamam diyen Akgündüz; `Yarım kalan inşaatı, Caprice Gold`dan sağlanacak öz kaynaklar sayesinde rahatlıkla tamamlayacağım. İlk etapta 200-300 milyon euroluk yatırım öngörüyorum. Bu rakam bir fabrika için fazlasıyla yeterli. Bir otomobilin neredeyse yüzde 70`lik kısmı yan sanayi tarafından üretilen parçalardan oluşuyor. İrtibatta olduğumuz yan sanayiciler, fabrikanın yakınında depo alanları kurmaya hazır. Bir kısmıysa, yer verin orada da üretime hazırız diyorlar. 2015`te ilk çıkan İmza`yı, vergiler ve nakliye hariç 6 bin euro fiyatla satmayı planlıyorum. Jetpa tekrar faaliyete geçecek. Araçların pazarlamasını bu kanalla yapıp, maliyetleri en aza indireceğiz. Yılda 150 bin adetten başlayan satışlar İmza için hayal değil` açıklaması yaptı.

Akşam