`Öğrencilerin öğretmensiz kalmaması için adım atılmalı`
Eğitim-Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı, öğrencilerin yeni eğitim-öğretim yılında öğretmensiz kalmaması için acilen adım atılması gerektiğini belirtti.
Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) Diyarbakır Şube Başkanı Yunus Memiş, Türkiye`de yaklaşık 18 milyon öğrenci için 19 Eylül`de başlayacak yeni eğitim-öğretim yılında yapılması gerekenlerle ilgili değerlendirme yaptı.
15 Temmuz darbe girişiminin ardından paralel yapıyla bağlantılı 50 bin, PKK ile bağlantılı 11 bin 500 öğretmenin açığa alındığını hatırlatan Memiş, öğrencilerin öğretmensiz kalmaması için acilen adım atılması gerektiğini söyledi.
Memiş, “Öğretmen açığı kapatılmadan eğitime başlanması yeni bir kaos ortamının oluşmasına zemin hazırlar. Bu öğretmenlerin yerine kadrolu öğretmenlerin, norm fazlası öğretmenlerin ve sözleşmeli öğretmenlerin gelmesiyle bu sorunlar ortadan kalkar. Eğitimin kalitesini arttırıp çocukların öğretmensiz kalmaması için acilen adım atılması gerekiyor.” dedi.
Öğrencilerin eğitime ücretli öğretmenlerle değil, kadrolu öğretmenlerle devam etmesini istediklerini dile getiren Memiş, sözlerine şöyle devam etti:
“4`üncü sınıfa kadar 4 öğretmen değiştiren öğrencinin eğitimden ne kadar yoksun kalacağı aşikârdır. Bunların önüne geçilmesi için öğretmenin en az 5 yıl burada kalması gerekiyor. Ancak bu şekilde Diyarbakır`daki eğitimin verimliliği artmış olur. Aksi takdirde bu bölgede eğitiminden yoksun hale gelecek çocuklar oluşur. Beklentimiz, sözleşmeli öğretmenlerin çoğunun ilimize gönderilmesi. Çocukların eğitime ücretli öğretmenlerle değil, kadrolu öğretmenlerle devam etmesini bekliyoruz.”
Diyarbakır`da 500 binin üzerinde öğrenci ve 20 bine yakın öğretmen potansiyeli olduğunu söyleyen Memiş, İl Milli Eğitim Müdürlüğünün okullardaki eksikleri görüp gidermesi gerektiğini ifade etti.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan`ın başbakanlığı döneminde söylediği “Dindar nesil yetiştireceğiz” ifadesini de hatılatan Memiş, “Dindar nesil olayı sadece imam hatiplerle mümkün değildir. İmam hatibe giden nüfus bellidir. Nüfusun yüzde 5`i imam hatiplere gitmiş olur. Geri kalan yüzde 95 öğrenciyle ilgili de müfredatın değişmesi, kitapların içeriğinin değişmesi lazım. Böylece ahlaklı, erdemli bir nesil oluşturulabilir.” şeklinde konuştu. (Hamza Adiyaman-İLKHA)